Emanuel Resiga şi Denisa Drăghici, retrospectiva etapei de la Arad a Rally2

Echipajul timişorean format din pilotul Emanuel Resiga şi copilotul Denisa Drăghici, concurând pe o Toyota Celica şi în colaborare cu Derby Performance, s-a impus în etapa de la Arad a Rally2, preluând şefia clasei 11. Desfăşurată pe o vreme nefavorabilă, cursa a oferit o frumoasă luptă pentru primul loc cu Pal Alpar şi Fulop Szilard, care s-au aflat la volanul unui Mitsubishi Lancer Evo VI. „Etapa de la Arad ne-a adus cea mai mare satisfacţie de până acum, pentru că a fost un rezultat cu adevărat muncit. A însemnat trecerea la macadam, o suprafaţă de rulare cu un impact mai dăunător asupra fiabilităţii componentelor, subansamblelor, dar în acelaşi timp plăcută din punct de vedere al pilotajului, pentru că, să nu uităm, esenţa raliurilor o reprezintă macadamul. Lupta acerbă de la Rally2 s-a dat între mine şi Pal Alpar, ecartul fiind foarte strâns la sfârşitul primei zile de concurs, de numai două secunde în avantajul meu. Ultima probă a raliului rămânea să decidă câştigătorul, ambii fiind hotărâţi să tragem la victorie. Problema a fost că vremea a avut alte planuri, lovindu-ne cu o ploaie decisivă fix înainte de startul probei speciale. Astfel, scăderea coeficientului de aderenţă, bălţile formate, ploaia care cădea în torente şi problemele de aburire a parbrizului au dus la o creştere vertiginoasă a dificultăţii probei. Cu toate acestea, am decis să nu las garda jos, reuşind într-un final să mă impun cu peste 20 de secunde pe această probă, asigurându-mi, astfel, poziţia fruntaşă la finalul raliului. Asemenea condiţii nu întâlneşti prea des în raliurile din România, iar experienţa noastră, a celor de la Rally2, este redusă şi nu se compară cu cea a colegilor de la CNRD (Rally1). În încheierea retrospectivei de la Arad voi folosi un slogan al unui fost campion mondial, foarte relevant în cazul de faţă: <<There’s no such thing as bad weather, there’s only rally weather>>”, ne-a declarat pilotul timişorean.

Emanuel Resiga Arad

Rivali şi camarazi
În spatele luptei pentru locurile fruntaşe în etapele de raliu se află o frumoasă poveste de camaraderie între Emanuel Resiga şi Pal Alpar. Sportivul din vestul ţării ne-a povestit cum s-a născut relaţia specială pe care o are cu cel pe care l-a devansat la Raliul Aradului: „În 2013 luam startul la <<Covasna Winter Rally>>, singurul raliu din ţară desfăşurat pe zăpadă. Am mers total nepregătit, fără anvelope cu cuie, fără experienţă pe zăpadă şi cu un copilot debutant. După prima probă specială, stând la coadă pe un drum îngust de macadam acoperit de zăpadă, a ajuns la noi, pe jos, după ce a trecut pe la mai mulţi concurenţi din faţa mea, un copilot presat de timp care ne-a rugat să-l ajutăm cu un cric de maşină pentru că el şi colegul său au făcut pană şi nu pot ridica maşina cu cricul lor, acela afundându-se în zăpadă. Am sărit imediat din maşină, am luat cricul meu şi i l-am dat fără să stau pe gânduri. Le-am zis că dacă nu termină până iau eu startul să-l păstreze şi să mi-l returneze după probă, chiar dacă riscam să abandonez în cazul în care făceam o pană. Mi-a mulţumit şi s-a dus să îşi rezolve problema. Câteva minute mai tarziu mi-a venit mie rândul să avansez către start, doar că, pentru a face asta, trebuia să ocolesc maşina lor, la care încă lucrau. Spre ghinionul meu, ocolindu-i, am alunecat cu roţile din stânga într-un şanţ mascat de zăpadă, rămânând blocat acolo pe partea stângă a drumului şi aflându-mă, astfel, în imposibilitatea de a mă prezenta la start. Ce a urmat m-a impresionat peste măsură şi îmi va rămâne în memorie pentru totdeauna. Copilotul pe care l-am ajutat cu cricul a vorbit cu pilotul maşinii lor şi au decis să nu ia startul – ei resimţind presiunea timpului mai rău decât mine, pentru că deja erau în întârziere – până când nu mă scot pe mine din şanţ. Am luat o şufă din portbagaj şi preţ de câteva minute au încercat să mă tracteze afară din şanţ, lucru pe care l-au reuşit într-un final şi am putut să duc la bun sfârşit raliul. Pilotul pe care l-am ajutat oferindu-i cricul şi care la rândul lui m-a scos din şanţ este nimeni altul decât Pal Alpar, iar prin această scurtă poveste, una dintre multe altele existente în culisele raliurilor, am vrut să scot la iveală camaraderia care există în lumea raliurilor şi care de cele mai multe ori rămâne ascunsă de percepţia publicului”.

Prima poziţie nu reprezintă o prioritate
La clasa 11 de la Rally2, Emanuel Resiga şi Denisa Drăghici se află, aşadar, pe primul loc, însă acesta nu este principalul obiectiv al celor doi. „Pentru noi, rezultatul, laurii, cupele nu sunt cele care primează, pentru că la Rally2 concurenţa este încă mică. Nu dorim să ne mândrim cu rezultate ieftine. Importante sunt impresiile pozitive pe care sper să le lăsăm în amintirile spectatorilor. Pentru noi urmează participarea la Raliul Deltei, poate cel mai bine promovat raliu din ţară. Este un raliu care te determină, prin prezentarea pe care şi-o face, să îţi doreşti să participi. Etapa va avea loc în vecinătatea orasului Tulcea, se va desfăşura în perioada 9-11 iunie şi este un eveniment european”, ne-a mai spus Emanuel Resiga.

Alte două echipaje timişorene la înălţime
De amintit şi rezultatele celorlalte echipaje timişorene prezente în Rally2, ambele reuşind să ducă la bun sfârşit un raliu dificil cum s-a dovedit a fi cel de la Arad. Adrian Minea şi Cătălin Başa au încheiat pe locul întâi la clasa 12, iar Romain Gilles şi Alin Lăpăduşa au obţinut poziţia a treia la aceeaşi clasă de concurs.

Emanuel Resiga Arad 2


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns