Elevii claselor IV-XII din Timiș vor fi testați, în premieră, prin intermediul platformei BRIO

Elevii claselor IV-XII din Timiș vor fi testați, în premieră, prin intermediul platformei BRIO

Elevii claselor IV-XII din Timiș vor fi testați, în premieră, prin intermediul platformei BRIO

Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Timiș a luat hotărârea ca și elevii timișeni, după modelul aplicat în județul Iași, să aibă parte de o testare standardizată a cunoștințelor din mai multe discipline, realizată pe platforma educațională BRIO.

Sunt preconizate două sesiuni de testări. Prima, cea inițială, în intervalul 24 septembrie – 7 octombrie 2024, iar cea de-a doua, înainte de finalul anului școlar.

Eșantionul vizat e alcătuit din aproximativ 44.600 de elevi din clasele IV-XII. Excepție fac elevii din învățământul special, precum și cei din clasele IX, X, XI din învățământul profesional, seral și ”A doua șansă”.

Elevii vor susține testele online, pe platforma dedicată județului Timiș, iar evaluarea rezultatelor va fi generată tot de către platformă.

Vor fi testate cunoștințele de la disciplinele limba și literatura română, matematică, istorie, geografie, biologie, fizică, chimie, informatică, engleză și franceză, fiecărei materii fiindu-i alocată o zi stabilită după un grafic transmis unităților de învățământ de către inspectoratul școlar.

Scorul obținut de elevi este măsurat în centile (între 0 – 100) și reflectă gradul de competență al elevului pe materia studiată în raport cu ceilalți elevi din țară.

CITEȘTE ȘI: Evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vin cu modificări importante în anul școlar 2024-2025

Există o diferență între scorul măsurat în centile și nota de la școală. Astfel, un scor cuprins între 60 și 80 înseamnă o notă cuprinsă între 7 și 8, iar un scor de peste 80 înseamnă o notă de 9 sau 10.

La solicitarea ISJ Timiș, punctajele vor fi transpuse în note, astfel încât părinții și elevii să aibă o mai bună cuprindere a nivelului de cunoștințe al elevului, primind și un diagnostic cu privire la punctele slabe și cele forte ale beneficiarului raportate la competențele dobândite până în acel moment.

Testele conțin 25 de itemi, timpul alocat pentru rezolvarea fiecăruia dintre ele fiind de 50 de minute.

Unitățile de învățământ pot programa testările în funcție de orarul propriu, în cadrul datei programate prin planificarea generală transmisă de către inspectoratul școlar. Nu este impusă o oră unică de începere a testării.

Platforma generează subiecte diferite, cu același grad de dificultate, în funcție de ora accesării.

Accesarea platformei de testare se poate face de pe calculator, laptop, tabletă, telefon mobil performant.

Este de așteptat ca unitățile de învățământ, cu sprijinul inspectoratului școlar, să pună la dispoziția elevilor aceste instrumente, astfel încât grija achiziției dispozitivelor informatice să nu cadă asupra părinților.

Costurile implementării acestui tip de testare se ridică la aproximativ 60.000 de euro. Potrivit inspectoratului școlar, pentru testarea inițială, programată în perioada imediat următoare, sprijinul financiar ar putea veni din partea

Primăriei Timișoara, urmând ca cea de la final de an școlar să fie acoperită din fonduri alocate de la consiliul județean.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *