Drumuri, poduri și utilități pentru orașele de pustă din judeţul Timiş
Preferințele celor patru orașe de pustă ale județului Timiș – Sânnicolau Mare, Jimbolia, Ciacova și Deta – pentru domeniile de investiții edilitare cu finanțare asigurată prin programul național Anghel Saligny țin, inevitabil, tot de domeniul rutier. Din cele opt linii de finanțare accesate, însumând aproape 65 de milioane de lei, șase vizează reabilitarea sau modernizarea infrastructurii de transport local.
Astfel, administrația locală din Jimbolia a demarat modernizarea a 15,4 kilometri de artere stradale intravilane, investiția de 19 milioane de lei incluzând și asigurarea accesului la proprietăți – iar la Deta, cei 10,8 milioane de lei astfel obținuți sunt utilizați pentru realizarea centurii rutiere ocolitoare, în lungime de 2,2 kilometri, realizată în regim de drum național cu două benzi.
La rândul lor, edilii din Ciacova și-au asigurat finanțarea pentru reabilitarea a opt kilometri de străzi și trotuare din satele aparținătoare Petroman, Cebza, Macedonia și Obad (tot cu asigurarea accesului la proprietăți), de semnalat fiind că din totalul bugetului investițional de 15,5 milioane de lei, trei milioane au fost deja decontați.
Și la Sânnicolau Mare, trei din cele patru linii de finanțare accesate prin programul Anghel Saligny vizează același domeniu: reabilitarea a două poduri peste râul Aranca (investiție însumând aproape un milion lei), respectiv, a peste 12 kilometri de străzi și trotuare aferente, pentru care este alocată suma de circa 1,3 milioane de lei.
CITEŞTE ŞI: Prognoză ANM: Luna septembrie va fi călduroasă
Celelalte două linii de finanțare vizează extinderea rețelelor de utilități: la Jimbolia, un nou kilometru de rețea de apă și patru noi kilometri de rețea de canalizare în zona Hasdeu (unde există un plan de urbanism zonal pentru circa 220 de locuitori) – bugetul disponibil fiind de 3,3 milioane de lei, respectiv, la Sânnicolau Mare, extinderea cu peste zece kilometri a rețelei de canalizare (cu peste o mie de beneficiari direcți) – bugetul la dispoziție fiind de 13,8 milioane de lei.
Presedinti de CJ, primari de orase si comune, ministri MT merg des la lucrarile de drumuri si strazi. Sunt foarte curiosi sa vada cum izvorasc bani din piatra seaca.
Daca schimbi piatra concasata de munte cu piatra de rau la jumatate de pret, daca torni straturi mai subtiri ca in proiect ai niste economii mari care se pot imparti frateste. Politicieni si regii asfaltului.