
Lucrările de modernizare a celor 7 kilometri ai Drumului Județean (DJ) 687K, Silvașu de Jos – Silvașu de Sus – Mănăstirea Prislop, sunt în toi. Conducerea Consiliului Județean a verificat stadiul lucrărilor și a ajuns la concluzia că proiectul este incomplet și poate avea ca rezultat un drum la fel de prost ca cel spre Sarmizegetusa Regia.
Contractul de modernizare a DJ 687K: DN 66 (Bretea Strei) – Silvașu de Jos – Silvașu de Sus – Mănăstirea Prislop, km 5+100 – km 12+275, a fost atribuit în 2015 de CJ Hunedoara asocierii S.C. STRADE CONSCOM SRL – lider asociere și S.C. SERCOTRANS SRL. Liderul asocierii, S.C. STRADE CONSCOM SRL, este o firmă înfiinţată în anul 2013 și administrată de Marinel Pup, nepotul lui Milică Pup (fost administrator al SC TRANS CONSTRUCT SRL, inculpat în dosarul de corupție al fostului președinte al CJ Hunedoara).
Valoarea contractului este de aproximativ 7 milioane de lei și a fost semnat în mandatul președintelui Adrian David.
Președintele CJ Hunedoara, Laurențiu Nistor, însoțit de vicepreședintele Mircea Bobora, au verificat vineri modul în care se lucrează la această investiție. „Ieșirea” pe teren a avut loc la doar câteva zile după ce drumul spre Sarmizegetusa Regia, modernizat în vechea legislatură, a fost distrus de viiturile formate în urma ploilor torențiale.
La drumul spre Mănăstirea Prislop, reprezentanții CJ Hunedoara au descoperit că proiectul după care se execută lucrarea lasă de dorit și că, dacă nu se intervine urgent, acest drum va avea aceeași soartă ca a celui care duce spre cetatea dacică.
Pup se apără: „Nu am avut cui să spun”
Potrivit proiectului, pe lângă lucrările de construcție a zidurilor de sprijin, a podurilor și podețelor, în ceea ce privește sistemul rutier – acesta prevede turnarea unui singur strat de uzură peste actuala configurație a drumului. Asta susține Matei Pup – fratele lui Milică Pup, reprezentantul S.C. STRADE CONSCOM SRL
„Aici, tot sistemul rutier e praf. E prevăzut un singur strat de uzură peste drumul existent. Eu am cerut o nouă expertiză, în apărarea mea ca și constructor. Altfel, la final, vor veni iar televiziunile să spună că nu ne-am făcut treaba”, spune Matei Pup.
Reprezentantul societății admite că, dacă proiectul va fi respectat în forma actuală, firma sa nu poate garanta nici o lună pentru calitatea drumului . Pup spune că a încercat să atragă atenția că sistemul rutier trebuie refăcut după STAS, dar că nu a avut cu cine să discute: „Cui era să spun? Contractul l-au semnat foștii șefi. Am avut un proiect, un studiu de fezabilitate. Ăsta e proiectul. Am sesizat și eu și proiectantul, dar…”, se apără Matei Pup.