Drumul către cel mai frumos bulevard din Timișoara, deschis cu o licitație

În luna octombrie a anului trecut, la Primăria Timișoara a fost semnat contractul de finanțare pentru modernizarea Căii Bogdăneștilor cu fonduri europene. Proiectul prevede reabilitarea acestei artere de la intersecția cu Bulevardul Cetății și până la bucla de întoarcere din cartierul Ronaț.

CITEȘTE ȘI: Tânăr de 18 ani prins, la Timișoara, beat și fără permis la volan

Linia de tramvai va fi dublă, amplasată pe mijlocul șoselei și încadrată de spații verzi cu arbori. Prin proiect se vor reabilita 2,25 kilometri de linie dublă, plus 0,45 kilometri – zona buclei de întoarcere, rezultând, astfel, în total, 4,95 kilometri cale de rulare modernizată. Infrastructura rutieră va fi reconfigurată: partea carosabilă va fi lărgită la patru benzi de circulație, câte două pe sens.

Totodată, pe Calea Bogdăneștilor se vor amenaja trotuare și piste pentru biciclete pe ambele sensuri. De asemenea, proiectul european prevede și reabilitarea a șapte stații de transport public, care vor fi iluminate și adaptate nevoilor persoanelor cu handicap și dotate cu echipamente de supraveghere video, cu automate de bilete și panouri cu afișare LCD. În apropierea stațiilor vor fi amplasate rastele pentru biciclete în sistem integrat de închiriere.

Vor fi amenajate spații verzi de peste 9.500 mp, din care aproximativ 8.500 mp vor fi nou create și se va implementa un nou sistem de alimentare cu energie electrică în zonă. Conducerea municipalității timișorene susține că bulevardul proaspăt reabilitat va deveni cel mai frumos din oraș.

Valoarea totală a proiectului se ridică la aproximativ 149 de milioane de lei, finanțarea nerambursabilă fiind de 89 de milioane de lei, cu o perioadă de implementare de trei ani. Iată că Primăria Timișoara are vești noi despre proiect. Viceprimarul Dan Diaconu a consemnat ieri: „Proiectul de modernizare a Căii Bogdăneștilor – în linie dreaptă. Licitația de execuție a proiectului de modernizare, cu finanțare europeană, a fost lansată la sfârșitul săptămânii trecute. Câteva dintre cifrele aferente proiectului: 2,3 km linie de tramvai dublă, nouă, pe platformă înierbată, șapte noi stații de transport public, 36.000 mp de carosabil, 13.000 mp de trotuar, 4.000 m – piste de biciclete, 8.500 mp spații verzi noi. Câteva proiecte conexe: pasajul subteran de prelungire a Căii Bogdăneștilor până în Strada Gării (în pregătirea licitației de execuție), linia nouă de tramvai între pasaj și Gara de Nord (proiectare finalizată), porțiunea de inel IV peste platforma Solventul (în pregătire a proiectării) și noul pod peste Bega – legătură cu bd. Dâmbovița (în pregătire a proiectării), împreună cu proiectul descris mai sus vor avea un impact pozitiv uriaș asupra traficului rutier și a transportului public”.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns