„DOSARELE X”, la marginea Timișoarei: Două hectare și jumătate de teren de la Aeroportul Cioca AU DISPĂRUT !

De mai mulți ani, administrația județului Timiș și cea a municipiului Timișoara se prefac că discută despre situația Aeroportului Utilitar Cioca, cu scopul clarificării acesteia și al dezvoltării obiectivului. Aeroportul Utilitar Cioca este situat în partea de vest a Timișoarei, la circa cinci kilometri distanţă de aceasta, într-o zonă în care se mai află diverse investiții publice și private.

Aeroportul se întinde pe o suprafață totală de 97 de hectare, o parte din teren fiind în proprietatea Consiliului Județean Timiș (CJT), iar pentru cealaltă existând un îndelung litigiu în justiție între administrația județeană și cea timișoreană. CJT a aprobat în anul 2010, adică acum un mandat și jumătate, un concept de dezvoltare și modernizare a aeroportului.

De asemenea, Consiliul Local Timișoara (CLT) a aprobat mai multe hotărâri cu privire la colaborarea pentru un scop comun. Încurcătura patrimonială este, însă, atât de mare, încât nu s-a putut ajunge la o înțelegere și, mai nou, aleșii județeni au fost anunțați că din partea de teren a CJT au dispărut două hectare și jumătate.

Stabilirea cotelor de patrimoniu de la Aeroportul Utilitar Cioca pentru fiecare instituție administrativă în parte nu este o treabă simplă și, după cât se pare, există și interese ca aceasta să rămână în ceață. În anul de grație 2010, CJT aproba conceptul de dezvoltare și modernizare a aeroportului, în care se arăta:

„Suprafaţa totală a terenului destinat funcţiunilor şi activităţilor aeroportului este de 52,5 hectare, iar diferenţa până la 97 de hectare face obiectul litigiului cu Consiliul Local Timişoara. Terenul și o parte din infrastructura aeroportului se află în proprietatea Consiliului Judeţean Timiş şi sunt date în administrarea SC Aviaţia Utilitară Timişoara, societate cu capital integral CJT. Clădirile amplasate pe terenul aeroportului, constând în hangar avioane, aerogară, corp gardă şi clădire sediu administrativ se află, de dată recentă, ca urmare a unei decizii judecătoreşti definitive în proprietatea municipiului Timişoara, regimul acestor bunuri nefiind în prezent statutat de către proprietar. În prezent, aeroportul are o pistă înierbată de 750 de metri lungime și o lăţime de 30 de metri, pentru activităţi specifice de zbor pe care se operează la vedere pe timp de zi, precum şi construcţii destinate activităţii utilitare şi sportive”.

Aceleași concluzii le trăgea și Consiliul Local Timișoara, for care a numit două comisii, în două mandate consecutive (prima, în ianuarie 2011 și a doua, în aprilie 2013) pentru a dezvolta aeroportul. Nici un rezultat vizibil nu a fost înregistrat până în prezent.

Municipiul e silențios

Aleșii timișoreni au aprobat, în 2007, un plan urbanistic zonal pentru locuințe chiar lângă Aeroportul Utilitar Cioca, cu o valabilitate de zece ani. PUZ-ul includea 7,15 hectare de teren agricol extravilan, care trebuia introdus în intravilan. Alte manifestări de interes pentru zona aeroportului sau cea adiacentă, în afară de aprobarea PUZ-ului pentru sediul Registrului Auto Român, nu s-au mai manifestat din partea Consiliului Local Timișoara.

Surpriza de la măsurătoare

La cea mai recentă ședință a CJT, aleșii timișeni au avut în mape un proiect oarecum surprinzător. După ce Curtea de Conturi a tras de urechi atât municipalitatea, cât și județul din cauza neclarităților din patrimoniul Aviației Utilitare, societatea angajată de CJT să facă lumină în acest caz a ajuns la o concluzie surprinzătoare.

În loc să aibă în proprietate 33,6 hectare de teren, cât a mai rămas din cele 52 invocate în 2010, consiliul județean deține doar… 31! Cu alte cuvinte, 2,5 hectare de teren situate chiar lângă Timișoara, într-o zonă cu potențial imobiliar ridicat, au dispărut în ceață.

Aleșii județeni nu au fost de acord cu modificarea în minus a patrimoniului, astfel că subiectul va fi reluat anul viitor, cu forțe proaspete. Între timp, circulă unele zvonuri că anumite construcții din apropiere s-ar fi întins și pe proprietatea CJT, dar nimeni nu riscă să arate cu degetul pe cineva anume, iar municipalitatea tace chitic și nu se grăbește prea tare să facă lumină.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns