Ministrul transporturilor, Lucian Bode, a fost prezent la Timișoara, alături de ministrul afacerilor interne, Marcel Vela, și alți oficiali, dintre care s-a remarcat Gheorghe Falcă, fost primar al Aradului și actual europarlamentar. În Sala Revoluției din Palatul administrativ au fost prezentate obiectivele de infrastructură din Timiș, stadiul și evoluțiile recente, precum și perspectivele de implementare ale unor noi proiecte care să conducă la dezvoltarea și modernizarea infrastructurii din județ, fiind semnat, cu factorii locali, un protocol de susținere a acestora.
CITEȘTE ȘI: ”Obiectivul PNL este să unească Aeroportul Timișoara cu cele din Arad și Caraș-Severin”, consideră Alfred Simonis, liderul deputaților PSD
În privința infrastructurii feroviare, proiectele de care va beneficia Timișul sunt: modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad, din care 35,86 km în județul Timiş, Lotul 3 Timișoara Est – Ronaţ Triaj (13,86 km în județul Timiş), Lot 4 Ronaţ Triaj – Orţişoara – Arad şi Aradul Nou – Glogovăţ (22 km în județul Timiş), reabilitarea fațadei, reparații la platforme, iluminat, acces la intrări în Gara Timișoara Nord și reparații ale accesului la peron liniei 1 și la tunelul pietonal, realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internațional „Traian Vuia”.
În ceea ce privește infrastructura rutieră, s-a vorbit despre: Autostrada Lugoj – Deva (finalizarea secțiunii D și construcția secțiunii E), Autostrada Timișoara – Moravița, un drum expres Drobeta Turnu Severin – Lugoj și un altul pe traseul Caransebeș – Reșița – Voiteg. În cadrul programului de construcție a variantelor de ocolire și de modernizare/reabilitare a drumurilor naționale, sunt vizate: un drum de legătură între A1 (Arad – Timișoara) și DN69, varianta de ocolire Timișoara Sud și varianta de ocolire Timișoara Vest. Vizita ministrului transportulor s-a încheiat cu o inspecție pe șantierul centurii de sud.