Decizie istorică în Austria de a renunța la extinderea reţelei de autostrăzi: „Mai multe şosele înseamnă și mai mult trafic”

Decizie istorică în Austria de a renunța la extinderea reţelei de autostrăzi

Austria va renunţa la mai multe proiecte de extindere a reţelei de autostrăzi pentru a combate încălzirea globală. „Nu vreau un viitor betonat pentru generaţiilor viitoare”, a transmis ministrul austriac pentru protecţia climei, Leonore Gewessler, responsabilă şi cu transporturile în țară. Potrivit acesteia, decizia este una istorică.

„Mai multe şosele înseamnă mai multe maşini şi mai mult trafic”, a declarat miercuri ministrul pentru protecţia climei, Leonore Gewessler, responsabilă şi cu transportul, relatează AFP.

CITEȘTE ȘI: Ziua Națională și inaugurarea Târgului de Crăciun au strâns mii de timișoreni în centrul burgului

„Nu vreau să transmit un viitor betonat generaţiilor următoare”, a adăugat reprezentanta partidului ecologist pentru a explica această alegere contestată cu virulenţă de celelalte trei mari formaţiuni politice ale ţării.

Potrivit acesteia, decizia este una „istorică”, pentru că este prima dată când un guvern austriac abandonează proiecte de infrastructură pentru a-şi îndeplini angajamentele de neutralitate a emisiilor de carbon până în 2040. „Îmi asum responsabilitatea”, a spus ea, promiţând că va ajuta la implementarea unor soluţii alternative pentru îmbunătăţirea mobilităţii.

La începutul anului 2020, ecologiştii au convenit să se alăture pentru prima dată unui guvern dominat de conservatori, cu condiţia de a putea influenţa politica de mediu, mai scrie sursa citată de Agerpres. Leonore Gewessler se află din acel moment în fruntea acestui mare minister, care deţine control asupra proiectelor de infrastructură. Ea a redus deja semnificativ preţurile la transportul feroviar.

Printre proiectele a căror încetare a fost dispusă miercuri se numără un tunel de autostradă de opt kilometri contestat de mai mulţi ani de către ONG-uri, ce urma să fie săpat sub un parc naţional din Viena. Proiectul a fost susţinut de municipalitatea social-democrată, dar şi de extrema dreaptă din opoziţie şi de conservatorii de la nivel federal, care au considerat că va contribui la decongestionarea capitalei şi la crearea de locuri de muncă.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

3 Comments
Anonim 2 decembrie 2021
Alt cretin incet incet o sa avem voie doar la munca
Virtute si mandrie 2 decembrie 2021
"decizia este una „istorică”, pentru că este prima dată când un guvern austriac abandonează proiecte de infrastructură" Cum se poate lauda un ministru cu asa ceva?Romania a implementat deja din ani 90 acest program de a nu construi autostrazi pentru a combate încălzirea globală.Si ei vin dupa 30 de ani cu asa programe se poate asa ceva?
Mishu 2 decembrie 2021
În sfîrșit le-am luat-o și noi înainte cu ceva ! Guvernanții noștri au luat această decizie în urmă cu 30 de ani, așa că noi am fost primii !