„Dealul liliecilor” încă dă bătăi de cap

Conform Asociației Pro Infrastructură, care a intrat în posesia unui fotoreportaj între Brănișca și Șoimuș, porțiune inclusă în lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, constructorul a ajuns aproape de finalizare. „Constructorul (UMB) a finalizat în mare măsură cei aproximativ 22 de kilometri ai tronsonului, stadiul fizic fiind în jur de 95 la sută.

Punctul nevralgic rămâne celebrul deal al liliecilor, acolo unde se avansează la terasamentele din pământ armat, taluzări și la lucrările hidrotehnice.

Din păcate, faimosul versant dă bătăi de cap în continuare. În weekend a avut loc o nouă alunecare.

Cert este că va fi nevoie de întreținere atentă și constantă a sistemului de scurgere a apelor pluviale și a plaselor de protecție mult timp după inaugurarea probabilă din această toamnă”, au constatat reprezentanții Pro Infrastructură.

„Cerem responsabilitate maximă atât din partea antreprenorului general, cât și a oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a implementa soluțiile tehnice optime care se impun și măsuri de siguranță suplimentare în vederea deschiderii traficului în 2019.

În plus, solicităm o analiză obiectivă a riscurilor de alunecări și căderi de pietre de pe versant și monitorizarea nonstop a zonei astfel încât șoferii să circule în deplină siguranță”, atrag atenția cei de la Asociația Pro Infrastructură.

În pericol s-o ia la vale

Dealul „liliecilor” din zona satului Șoimuș a avut probleme și acum câteva luni. În zonă, muncitorii construiesc lotul 4 al Autostrăzii Deva-Lugoj, cel care va lega vestul țării de Deva printr-un drum de mare viteză. Tronsonul dintre Lugoj şi Deva este continuarea Autostrăzii Orăștie-Sibiu, cea care, în 2015, a crăpat şi a început să o ia la vale la câteva zile după ce a fost inaugurată.

Problemele de pe lotul 3 Orăştie-Sibiu continuă şi astăzi. Din păcate, situația s-a extins și pe lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva, respectiv pe tronsonul Șoimuș-Ilia.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură susțin că forajele absolut necesare înainte de construirea oricărei autostrăzi ar fi fost făcute de mântuială în zona cu probleme.

„Acolo este un deal format din nişte gresii care sunt sparte în tot felul de blocuri de diferite dimensiuni şi în acel punct e o falie.

E ca un nisip, asta li s-a arătat în studiul geologic comandat de constructor, însă au ales această soluţie cu plase şi ancore nerecomandată în acel studiu.

Soluţia mai solidă ar fi fost să muşte mai mult din deal, ei încearcă să-şi minimizeze costurile, e oricum o lucrare foarte scumpă.

Le-a şi fost sugerat de experţi că ar fi trebuit făcută o excavaţie mai amplă”, explică deputatul de Timiș Cătălin Drulă.

În acest condiții, rămâne de văzut cum se va prezenta șoseaua la momentul inuagurării, care nu este prea îndepărtat, dar mai ales după aceea.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns