De ce este aglomerată Timișoara? Iată RĂSPUNSUL

Stăm la coadă la semafor, admirând câteodată de două sau de trei ori la rând culoarea roșie a acestuia, suntem prinși în ambuteiaje, uneori taman în mijlocul intersecției, iar timpul, nervii și combustibilul mașinii se irosesc încet, dar sigur.

Avem, într-un cuvânt, un oraș aglomerat, căci nu reușim întotdeauna să ocolim „capacanele“ numite Bastion-Punctele Cardinale, Piața Consiliului Europei sau bulevardul Liviu Rebreanu, cel invadat de tiruri.

Fără îndoială, jumătatea de centură lipsă își are rolul ei în aspectul traficului timișorean, după cum pot fi găsite și unele cauze locale care duc într-un moment sau altul al zilei la aglomerația de pe carosabil.

Motivul principal îl reprezintă, însă, numărul timișorenilor cu patalama de șofer la mână, capitol la care, cu fireasca excepție a Capitalei, suntem campioni naționali.

Nu ne mândrim cu cel mai populat județ din țară, Iașiul, Prahova, Clujul și Constanța luându-ne, în această ordine, fața la ultimul recensământ. În schimb, dovedim o apetență deosebită pentru șofat, Timișul numărând nu mai puțin de 281.307 posesori ai unui carnet de conducere, în situația în care, de la preșcolari la pensionari, numărul celor cu simbolul „TM“ în cartea de identitate sau în certificatul de naștere nu depășește 684.000 de persoane.

Cum nu toți aceștia din urmă au dreptul, pe motiv de vârstă, să se numere printre cursanții unei școli de șoferi, se poate aprecia fără teama de a greși că fiecare al doilea adult timișean are în buzunar permisul de conducere. Să mai spunem că la socoteală nu sunt puși cei care, dintr-un motiv sau altul, au dreptul de conducere anulat, nici deținătorii unui permis preschimbat în străinătate.

Însă nu numai la capitolul permise auto Timișul e campion pe țară, căci numărul autoturismelor care bat străzile și șoselele județului este și el pe măsură. Avem, ce mai tura-vura, cel mai consistent parc auto din România (205.647 de „mașini mici“, la începutul acestui an), dacă, iarăși, lăsăm deoparte Bucureștiul.

În aceste condiții, cu toate „undele verzi“ de pe arterele timișorene, situația traficului din oraș rămâne destul de albastră, iar până la întregirea centurii rutiere a urbei și darea în folosință a unor parcări încăpătoare, nu ne rămâne, se pare, decât să facem mărunt din buze la stop, admirând câteodată de două sau de trei ori la rând culoarea roșie a semaforului.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 Răspunsuri “De ce este aglomerată Timișoara? Iată RĂSPUNSUL

  1. Problema traficului se va rezolva partial cu investitii in sistem de transport in comun. Este rusinos ca in primul oras cu tramvai din Romania iti este sila sa urci intr-un tramvai pe care mai si trebuie sa il astepti 20 de minute. Bineinteles ca daca transportul in comun ar fi organizat si adus la standarde decente multi soferi ar prefera sa il foloseasca .

  2. e si voi acuma … pai am ajunge fara nervi in partea cealalta de oras! eu as face sens unic din tot orasul pe traseu de labirint …. ca sa ajungi din aradului in torontalului o iei prin lipovei, modern, soarelui, girocului, steaua, sagului … si dupa 3-4 ore TORONTALULUI!!!

  3. Nemultumirea este generala si pentru multe orase cu vechime mai mare in batrana Europa . Evident ca edilii dar si noi locuitorii cetatii va trebui sa acordam o mai mare atentie transportului in comun ,sa incercam sa-i dam o mai mare pondere ,fara lucrari pe cat de indelungate ,pe atat de nefolositoare sa-l fluidizam si nu sa-l perturbam cu schimbari de trasee si haos in orare . Toti locuitorii ,dar mai ales copiii si varstnicii ar trebui sa-si reaminteasca de sanatatea mersului per pedes si sa nu profite abuziv de abonamentele acordate generos de municipalitate .

Lasă un răspuns