Cum vor fi calculate mediile fără teze în acest an școlar. Explicații de la ministrul Educației, Monica Anisie

monica anisie 3

Ministrul Educației, Monica Anisie, a explicat cum vor fi calculate mediile elevilor fără a fi luate în considerare tezele, care au fost eliminate din acest an școlar.

Potrivit sursei citate, mediile elevilor se vor calcula atât în semestrul I, cât și în semestrul al II-lea fără tezele școlare, prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg.

“Ca urmare a situației desfășurării activităților educaționale în mediul online, am decis, prin consultare la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, ca în anul școlar 2020-2021 să nu se susțină teze, ca formă de evaluare sumativă, media semestrială urmând a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului“, a scris Monica Anisie pe pagina sa de Facebook.

”Eliminarea tezei din categoria modalităților de evaluare sumativă are în vedere atât asigurarea echității evaluării, la nivel național, pentru toți elevii, cât și păstrarea motivației pentru învățare și creșterea randamentului școlar printr-un proces continuu de evaluare.

Evaluarea formativă joacă un rol cheie în susținerea progresului elevilor în timpul procesului de predare-învățare. În evaluarea formativă, accentul este pus pe feedback, pe susținerea învățării continue, conținând, prin modalitățile de realizare, și pârghii pentru asigurarea stării de bine a elevului în relație cu școala.

De altfel, experiența sistemelor educaționale europene, în context pandemic, a scos în evidență necesitatea creșterii procentului evaluării de tip formativ care poate stimula învățarea elevilor și, implicit, reducerea procentului evaluărilor de tip sumativ – teste, probe de evaluare, o formă specifică de evaluare sumativă care este cunoscută în România, la final de semestru, teza.

Astfel, profesorii se vor concentra pe evaluarile formative (continue) și sumative curente (la final de unitate de invatare). În urma acestor evaluări, cadrele didactice vor oferi feedback fiecărui elev în parte cu privire la progresul în învățare și performanțele obținute, ghidând elevii cu modalități de învățare prin care să ajungă la rezultate mai bune, acolo unde este cazul.

Modalitatea în care se va realiza această evaluare este decisă de fiecare cadru didactic. Practicile de evaluare sumativă vor fi reorientate de la o centrare pe conținut, la o centrare pe competențe, evidențiind triada știu – pot – sunt, valorificând o varietate de metode de evaluare (de exemplu, proiectul, portofoliul). Dacă exigențele lumii contemporane vizează un curriculum centrat pe competențe, atunci evaluarea, atât cea formativă, cât și cea sumativă, trebuie să se concentreze pe măsurarea și aprecierea acestor competențe”, a mai transmis ministrul.

sursă: Facebook (Monica Anisie), edupedu.ro

 

alba24.ro


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *