Cum se afișează corect listele de cheltuieli lunare în asociațiile de proprietari din Timişoara, în conformitate cu reglementările GDPR

Cum se afișează corect listele de cheltuieli lunare în asociațiile de proprietari din Timişoara, în conformitate cu reglementările GDPR

Cotidianul Renașterea bănățeană împreună cu Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA vin în sprijinul timișorenilor care se confruntă cu probleme și nelămuriri în imobilele în care trăiesc. Expertiza unor profesioniști în domeniu poate fi, în acest context, de mare ajutor.

Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA este o organizație non-guvernamentală și apolitică ce apără interesele asociațiilor de proprietari din Timișoara. Scopul organizației este acela de a crește calitatea vieții timișorenilor în condominii.

Federația Asociațiilor de Proprietari TESLA a fost constituită din dorința de a dezvolta un habitat urban sigur, prosper, civilizat, predictibil și armonios în concordanță cu standardele de urbanizare cele mai avansate și civilizate. Iar acest lucru începe în imobilele în care trăim.

De aceea, într-un parteneriat cu Renașterea bănățeană, experții TESLA vor oferi, săptămânal, în fiecare zi de vineri, răspunsuri documentate și bazate pe legislație, la toate problemele care ne vor fi semnalate de cititorii publicației.

Așteptăm să ne contactați și să ne puneți întrebări folosind cele două adrese de e-mail disponibile: [email protected] și [email protected].

Cum se afișează correct listele de cheltuieli lunare în Asociațiile de proprietri, în conformitate cu reglementările GDPR

În conformitate cu reglementările GDPR (Regulamentul general prinvind protecția datelor cu caracter personal nr. 679 / 27. 04.2016) listele de cheltuieli afișate lunar de Asociațiile de Proprietari nu mai au voie să conțină numele și prenumele proprietarilor. În mod normal, listele de cheltuieli ar trebui să aibă alocat fiecărui aparatament un cod sau un număr de ordine care să facă legătura cu identitatea persoanelor.

„Practic, din luna mai 2016 acest regulament GDPR (Regulamentul general prinvind protecția datelor cu caracter personal nr. 679 / 27. 04.2016) a intrat în vigoare și în România, și, tot de atunci, listele de cheltuieli afișate în Asociațiile de Proprietari nu ar trebui să mai conțină, când sunt puse la avizier, numele proprietarilor. Practic, prin această măsură, România s-a aliniat prevederilor europene, în urmă, cum spuneam, cu cinci ani”, arată Stelian Cirț, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari TESLA.

Numele, prenumele, datele de pe Cartea de Identitate ( serfie, număr), CNP, adresa de e-mail, numărul de telefon, adresa de domiciliu și cota parte indiviză reprezintă, conform Regulamentului GDPR date cu caracter personal. Pentru ca acestea să fie public folosite e nevoie de consimțământul scris al persoanelor în cauză.

„Asociația de Proprietari trebuie să ia măsuri tehnice și organizatorice speciale pentru protejarea datelor personale. Conform actelor normative în vigoare, listele de plata aferente cotelor de contribuție pot conține următoarele date ale persoanelor din imobil: numărul apartamentului, numărul de persoane conform Cărții de Imobil, numărul curent de personae, cheltuielile în baza consumului individual, cheltuielile pe cota parte indiviză, cheltuielile pe beneficiar, penalizări, restanțe, semnături de la contabil, cenzori, președinte.

Recomandarea conform Regulamentul general prinvind protecția datelor cu caracter personal nr. 679 / 27. 04.2016 este ca pentru fiecare apartament să se acorde confidențial un cod unic de identificare, care va fi trecut pe lista de plată afișată la avizier, în locul numelui. Separat, va exista o listă de plată nepublică, unde apare concordanța între acest cod și numele proprietrului, pentru a fi consultata de proprietari. În concluzie, lista de plată nu trebuie să conțină date cu caracter personal special”, a mai detaliat Stelian Cirț, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari TESLA.

Pentru a găsi răspunsuri legale, de la specialiști, în legătură cu problemele și neclaritățile cu care vă confruntați în asociațiile de proprietari în care locuiți, nu ezitați să ne contactați folosind cele două adrese de e-mail disponibile: [email protected] și [email protected].


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Cum se afișează corect listele de cheltuieli lunare în asociațiile de proprietari din Timişoara, în conformitate cu reglementările GDPR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *