Cum ne distruge Enel aparatura din case. Ce au păţit locuitorii unei comune de lângă Timişoara

Întreruperile dese şi neprogramate ale energiei electrice par să fie un coşmar fără sfârşit pentru locuitorii unei comune de lângă Timişoara. La fiecare suflare de vânt puţin mai serioasă, zeci de case şi numeroase străzi din Giroc rămân fără curent.

Aşa s-a întâmplat şi în noaptea de joi spre vineri, undeva în intervalul orar 3-5, când alimentarea cu energie electrică s-a oprit de câteva ori. Pe lângă zgomotele produse de oprirea / pornirea senzorilor de gaz ale centralelor, care au creat disconfort, din cauza căderilor de tensiune au fost afectate şi aparatele electronice şi electrocasnice. Chiar dacă nu toate s-au ars, e clar că au avut de suferit de pe urma şocurilor.

Conform unor postări pe Facebook, au fost probleme atât în Giroc, cât şi în Chişoda.

În ciuda promisiunilor Enel cum că reţeaua electrică veche şi subdimensionată de pe raza comunei de lângă Timişoara va fi modernizată pentru a face faţă nevoilor actuale – cunoscută fiind dezvoltarea imobiliară fără precedent a zonei – se pare că până la fapte mai e cale lungă…

Iar localnicii se gândesc cu necaz că, nu peste mult timp, vin Crăciunul şi Anul Nou, zile în care reţeaua este suprasolicitată şi apar probleme an de an.

Cum puteţi primi despăgubiri dacă Enel vă arde electrocasnicele

Enel este obligat prin lege să plătească despăgubiri consumatorilor în cazul deteriorării unor receptoare electrice din vina sa. Pentru a vă vedea însă cu banii în mână, înarmaţi-vă cu multă răbdare, căci procedura de despăgubire este extrem de stufoasă! Chiar şi aşa, important este să nu renunţaţi la idee!

Dacă televizorul, frigiderul, cuptorul cu microunde, maşina de spălat, combina muzicală, computerul etc. nu mai funcţionează din cauza fluctuaţiilor de tensiune, în cel mult trei zile de la producerea şocului de tensiune, clientul trebuie să anunţe Enel. Asta nu înseamnă că, tot în trei zile, păgubitul se va vedea cu banii în mână! Până acolo e cale lungă, căci, pentru a fi despăgubit, abonatul trebuie să demonstreze nu doar că este proprietarul respectivelor aparate, ci în primul rând că acestea s-au stricat în urma fluctuaţiilor de tensiune, respectând o procedură extrem de anevoioasă.

Oricum, înainte de toate, trebuie să sesizaţi Enel în legătură cu cele întâmplate, adresa de e-mail pentru Zona Banat fiind [email protected]

Când nu este vina Enel

Este bine să ştiţi din start că potrivit legislaţiei în vigoar şi a contractelor încheiate cu consumatorii casnici, aprobate de ANRE, precum şi a procedurii de despăgubire a consumatorilor casnici pentru deteriorarea receptoarelor electrocasnice din vina operatorului de distribuţie, nu se consideră vina Enel şi nu se suportă despăgubiri pentru daunele cauzate sau pentru calitatea energiei electrice furnizate în cazul unor calamităţi naturale sau al unor fenomene meteo care au avut intensitate mai mare decât cea prevăzută în prescripţiile de proiectare (vânt puternic, chiciură, viscol, descărcări atmosferice, inundaţii, alunecări de teren, infiltraţii de apă, cutremure, secetă, îngheţ).

Condiţii pentru repararea aparaturii

Despăgubirile se plătesc titularului de contract dacă, din vina dovedită a furnizorului, în instalaţiile electrice au apărut tensiuni mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare. Plata se face numai cu respectarea următoarelor condiţii: consumatorul trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică în termen de trei zile lucrătoare de la apariţia şocului de tensiune care a deteriorat aparatura electrocasnică; în baza solicitării scrise, furnizorul verifică împreună cu operatorul de distribuţie dacă a avut loc un şoc de tensiune la data respectivă şi care sunt aparatele deteriorate. Dacă în urma verificării reiese că defecţiunile s-au produs din vina Enel, aparatura electrocasnică poate fi dusă la reparat.

Pe de altă parte, în cazul în care aparatele stricate au fost deja reparate, consumatorul trebuie să prezinte celor de la Enel chitanţele prin care să dovedească faptul că reparaţiile au fost făcute de o unitate autorizată să facă astfel de reparaţii. Chitanţele trebuie prezentate furnizorului în termen de 60 de zile de la apariţia şocului de tensiune care a produs deteriorarea şi, pe baza lor, se va achita contravaloarea reparaţiilor. De asemenea, furnizorul poate solicita consumatorului documente prin care să dovedească dreptul de proprietate asupra aparaturii deteriorate şi apoi reparate.

Să nu vă imaginaţi că după ce aţi prezentat atâtea documente, iar solicitarea dumneavoastră de despăgubire a fost analizată, urmează să şi primiţi banii! Mai aveţi de aşteptat, căci nu se poate pune punct procedurii de despăgubire decât după ce se va verifica şi dacă electrocasnicele „prăjite” sunt omologate şi au fost alimentate corect cu energie electrică, conform prescripţiilor tehnice în vigoare…


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 Răspunsuri “Cum ne distruge Enel aparatura din case. Ce au păţit locuitorii unei comune de lângă Timişoara

  1. Joacă-te cu bucuria şi inocenţa unui copil ! Poți câștiga foarte mulți bani printr-o muncă interesantă, în fața calculatorului, comod și profitabil, acasă la tine! Totul este de maximă încredere! Muncești în siguranță, într-o atmosferă calmă si castigul e concret! Pentru detalii trimite mesaj cu textul USOR la adresa de email [email protected]

  2. Dar nu doar Girocul are de suferit!!!
    In comuna Sacosu Turcesc, avem frecvent acest gen de probleme si nu isi bate nimeni capul cu necazurile provocate…
    Mai nou, daca suni la Enel si se stie ca exista ceva pana in acel moment, nici nu raspunde o persoana fizica…te pune pe robot(de rusine cred!) si astepti cate jumatate de ora sa intri in discutie cu vreun operator(poate nici nu intri…ca iti pierzi rabdarea) dar apelul este taxabil!!!
    In orice caz, sunt extrem de nesimtiti!!!
    Eu am si o alta problema, de exemplu de cand au schimbat platforma online, nu functioneaza corect si eu tot trimit indexul si ei imi trimit fatura ,,estimata,, …

  3. Sa va ganditi ca la Sanmihaiu Roman sunt intreruperi zilnice de cateva secunde sau un minut de cel putin 5 ori pe zi si cand suni la ei te fac nebun ca la ei nu apare,retea veche ,consumatori multi si mai multi bani dati pe facturi si ei nu fac nimic,nici o imbunatatire,prosti suntem noi ca nu ne orientam spre altii si cu conditii ferme,pana la urma platim bani grei lunar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *