Cum ajung dascălii slab pregătiți să predea în școli…

profesori 1

În această perioadă, inspectoratele școlare organizează concursuri pentru suplinitori pentru a ocupa posturile din școli rămase vacante.

La ultimul examen, la nivel național, 3.511 candidați, adică 16,39 la stută din total, nu au reușit să obțină o notă mai mare sau egală cu cinci. Acest lucru nu înseamnă că nu pot preda.

Singurul dezavantaj îl constituie faptul că salariul lor este mai mic decât al unui suplinitor debutant, care a luat peste cinci.

„Cea mai gravă situaţie este în mediul rural şi în urbanul mic, unde nimeni nu vrea să se ducă să predea. În acele zone nu există infrastructură, iar şcolile sunt slab dotate. Din acest motiv se facilitează integrarea cadrelor didactice de o calitate îndoielnică”, afirmă specialiștii. Un profesor necalificat câștigă 1.471 de lei lunar, pe când un dascăl calificat debutant are o leafă de 1.782 de lei.

Copiii sunt cei care suferă

Experții susțin că prezenţa dascălilor slabi îi afectează în primul rând pe elevi: ”Sistemul te vrea slab pregătit. Altfel, nu se poate explica perpetuarea unui mecanism defectuos de formare şi menţinere a profesorilor incompetenţi la catedră.

Este evident că acesta nu se bazează pe meritocraţie, ci pe nişte valori sindicaliste.
premii renasterea septembrie
Mai exact, suntem mai preocupaţi de cum să păstrăm sau să fie ocupate nişte posturi.

Nu contează cât de pregătite sunt persoanele în cauză, decât să inovăm sistemul de formare iniţială şi continuă a profesorilor.

Mai grav este că în momentul în care ai cadre didactice cu note de 2 şi 3, chiar nu putem să aşteptăm mai mult de la elevi.

Avem o generaţie cu destui copii analfabeţi funcţionali pentru că mulţi profesori sunt din aceeaşi… categorie. În România oricine poate fi profesor, dacă îşi doreşte.

Nu trebuie decât să se înscrie la concursul de suplinire şi chestiunea s-a rezolvat. Posturi sunt pentru toţi.

Din păcate, au de suferit tocmai copiii din mediile defavorizate, cei mai vulnerabili. În satele îndepărtate de oraşe, pentru care nu se bat profesorii, există mereu posturi disponibile, iar directorii nu au de ales şi primesc pe oricine.

Tocmai pentru aceşti copii e nevoie de o înaltă calificare, ei având nevoie de cele mai bune cadre didactice ale sistemului”, consideră un specialist.

Și în județul Timiș situația e identică, zilele acestea având loc concursurile pentru suplinitori, calificați și necalificați.

În cele mai îndepărtate colțuri ale județului vor ajunge cadrele necalificate, iar rezultatele slabe ale elevilor se vor vedea la evaluarea națională sau la sfârșitul anului.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Cum ajung dascălii slab pregătiți să predea în școli…

  1. Dupa o adanca gandire si temeinica analiza, platiti serios de la buget, „experții susțin că prezenţa dascălilor slabi îi afectează în primul rând pe elevi”. Adanc zis, n-as fi stiut!

  2. Cel puțin 80 la sută din banii care se cheltuie cu clasele 5 – 12 se arunca in vînt,elevii vin la scoala sa socializeze iar profesorii vin la scoala ca sa isi i a salariul , absentele nu se pun ca sa nu fie in situatia de a exmatricula elevii , si elevii cunosc problema , cine este curios sa mearga dimineata inainte de ora 8 sau 9 la intrarea unui liceu tehnologic si sa numere citi din elevii care intra pe usa au in mina vreo geanta , sau vreo carte , sau vreun caiet , asa , doar de curiozitate , iar dupa 10 sa mearga si sa se uite prin citeva sali de clasa sa vada citi elevi sint , sau mai sint la ore , in ambele variante o sa fie surprins , scoli care din 2010 au procentul de promovafe la bacalaureat mai mic de 1 la suta functioneaza in continuare , cu zeci de profesori , cu personal auxiliar , se plateste curentul electric , caldura , apa , gazul etc fara nici un fel de problema , iar notele se dau de trecere , in ambele cazuri , ar ramime fara elevi si implicit fara norme didactice , deci fara posturi exemplu , dimineata la prima ora , ce discuta profesorii in cancelarie , intr o scoala , liceu tehnologic , abia ajunsi , prima oara se discuta ,, cu ce plecam ,, , adica cu ce mijloc de transport se intorc la Timisoara si inca ceva si închei , tot pentru cine este foarte curios , sa verifice sa spunem în ultimii 10 ani , citi din profesori au avut cel putin o norma jumatate , daca nu mai mult , sau directori care pe lîngă norma de la scoala lor mai au cel putin o jumatate de norma la alta școală,doar asa de curiozitate .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *