Contribuabilii relaționează tot mai mult online cu primăriile

Serviciile online ale primăriilor sunt din ce în ce mai accesate, iar în topul preferințelor de utilizare a acestora se regăsesc plata impozitelor sau a taxelor locale și efectuarea programărilor în cadrul departamentelor administrației. Apetența în creștere a contribuabililor români pentru relația cu primăriile este relevată de recentul studiu al realizat de Integrisoft Solutions, furnizor de aplicații software având o experiență de peste 15 ani în administrația publică locală.

CITEȘTE ȘI: Grecia prelungește carantina și adaugă o nouă regulă pentru intrarea în țară. MAE explică ce trebuie să știe românii

În topul domeniilor de interes pentru accesarea serviciilor publice online, în afară de plata taxelor și a impozitelor locale, se află activitățile legate de diverse utilități din administrațiile publice (35 la sută) sau alte sesizări (19 la sută dintre respondenți). Cu procente mai mici, urmează interacțiunile online legate de evenimente locale, situații legate de urbanism și diverse alte domenii. Marea majoritate a respondenților (42 la sută) interacționează în general cu o singură primărie și doar 14 la sută soluționează diverse probleme accesând servicii online de la mai mult de 3 instituții locale. Acest lucru denotă că cei care au cele mai multe interacțiuni cu instituțiile publice încă nu folosesc sau nu știu de existența acestor servicii.

Privitor la modul în care sunt accesate serviciile online ale instituțiilor publice, analiza confirmă faptul că telefoanele mobile sunt preferate de către români pentru realizarea plăților (47 la sută), efectuarea programărilor online pentru servicii publice (45 la sută) sau interogarea stadiului documentelor în relația cu instituția (28 la sută). Studiul s-a derulat în luna noiembrie a acestui an și are la bază un eşantion de 1.015 persoane, femei și bărbați cu vârsta de peste 18 ani, selectați atât din mediul urban, cât și rural de pe teritoriul României.

Totuși, este loc de mai bine în ceea ce privește dotarea autorităților publice locale cu aplicații online care să le faciliteze cetățenilor relația de la distanță cu acestea și, de asemenea, numeroase primării sunt încă deficitare în ceea ce privește comunicarea. ”Nu toate instituțiile statului au un departament specializat în comunicare și relații publice și ne-am dat seama că uneori eforturile primăriei pot rămâne fără rezultate vizibile dacă softurile achiziționate nu sunt și folosite de cetățeni, din cauza faptului că aceștia nu află despre existența acestora”, susține Florian Simionescu, CEO al companiei Integrisoft Solutions.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns