Construirea unui bloc în locul unei parcări va provoca haos pe un mare bulevard din Timișoara

Construirea unui bloc în locul unei parcări va provoca haos pe un mare bulevard din Timișoara

Într-un oraș sufocat de mașini, în care numărul redus de locuri de parcare – indiferent că vorbim despre zona centrală sau despre cartierele urbei – produce un disconfort vizibil timișorenilor, primăria nu-i ajută, ci îi încurcă pe cetățeni.

În primăvara trecută, pe gardul împrejmuitor al unei parcări private (povestea terenului retrocedat de Primăria Timișoara e mai veche, fiind prezentată în presă în urmă cu zece ani) situate pe bulevardul Simion Bărnuțiu nr. 53, între două blocuri-turn, a apărut un afiș ce anunța intenția proprietarului parcării de elaborare a unui plan urbanistic zonal în perspectiva ridicării pe respectivul amplasament a unui bloc cu cinci etaje.

Protest în scris

Reacția locatarilor din zonă a fost promptă: reprezentanții asociațiilor de proprietari de pe bd. S. Bărnuțiu nr. 51 A, 57 A, 59 A și Str. Lugojului nr.16 au redactat un protest pe care l-au adresat primarului Nicolae Robu. Vă redăm mesajul oamenilor:

“Prin prezenta toți membrii asociațiilor din antet vă declarăm că suntem complet și definitive împotriva construirii unui imobil pe suprafața actualei parcări, la adresa Simion Bărnuțiu nr. 53. Prin această lucrare se afectează grav viața și interesele a peste 150 de familii de proprietari din blocurile 51 A, 57 A, 59 A, respectiv Str. Lugojului nr. 16, sc. A și B.

Problemele care devin dramatice prin această decizie greșită sunt: lipsa locurilor de parcare și joacă, raportul cu totul neeuropean de suprafață verde pe cap de riveran, limitarea accesului dincolo de orice limită (acces pompieri, salvare, etc) la intrarea în blocul 57 A. Vă rugăm să luați măsuri în acest sens”.

Găsirea unui loc de parcare pe bulevardul Simion Bărnuțiu va fi o misiune imposibilă

Lucrurile merg înainte

Evident, protestul locatarilor afectați de schimbările ce vor avea loc în zonă nu a avut nici un efect. Funcționarii primăriei și reprezentanții investitorului imobiliar și-au continuat imperturbabili demersurile, astfel că, în luna noiembrie 2019, pe site-ul municipalității a fost postat Planul Urbanistic Zonal “Clădire locuințe colective cu funcțiuni mixte la parter S+P+3E+Er”, bd. Simion Bărnuțiu nr. 53.

Se produsese o schimbare, e adevărat, dispăruse un etaj dintre cele cinci anunțate inițial, dar în rest totul mergea înainte. Conform documentației, clădirea va fi construită pe o suprafață de teren de 647 de metri pătrați, va avea funcțiuni comerciale la parter și va beneficia de parcare subterană.

“Accesul în parcarea subterană se va realiza direct din bulevardul Simion Bărnuţiu, iar accesul auto pe sol se va realiza de pe strada Lugojului, în spate, parcela având deschidere la ambele fronturi”, se precizează în memoriul non-tehnic de prezentare a viitorului imobil.

CITEŞTE ŞI: Român mort în BMW-ul prietenului lui, pe o şosea din Olanda

Documentația respectivă cuprinde și un studiu de însorire, efectuat în ziua de 22 decembrie, la solstițiul de iarnă, perioada studiată fiind din oră în oră, de la 9 la 16.

Constatările sunt următoarele:
“Imobilul propus beneficiază de lumină naturală pe tot parcursul anului, iar la rândul său nu afectează însorirea imobilelor învecinate. Ținând cont de faptul că imobilele din vecinătate sunt în regim de înălțime de minim P+4E, orientate spre sud, pe perioada trecerii soarelui pe bolta cerească la solstițiul de iarnă, impactul umbrei clădirii propuse asupra fiecărei dintre imobilele învecinate este minimal și asigură perioada de iluminare minimă cerută de lege, atât imobilelor vecine cât și clădirii propuse”.

Invazia betoanelor, la apogeu

Reprezentanților proprietarilor din zonă, care au mai bătut drumul până la primărie li s-a transmis că se agită degeaba, pentru că dosarul investitorului imobiliar este blindat. Așa o fi, poate pe hârtie totul arată OK, idilic chiar, însă realitatea de la fața locului e cu totul alta.

Trotuarul din dreptul blocurilor-turn este înțesat încă de-acum cu mașini

Pe un bulevard plin până la refuz de mașini, care au înțesat și trotuarele adiacente, încă 20 de autoturisme parcate până acum în acel perimetru erau exact ceea ce lipsea în zonă, iar copacii care au supraviețuit defrișării inițiale (când s-a amenajat parcarea) vor dispărea și ei complet din peisaj.

Cele circa 20 de mașini care erau parcate la numărul 53 vor ajunge acum în stradă

Concluzia e una singură: oficial, în conferințe de presă și alte luări de poziție publice, reprezentanții primăriei anunță periodic cum se zbat ei să găsească în oraș spații în care să amenajeze parcări, dar, în culise, aceiași funcționari își dau acceptul pentru desființarea unor parcări existente și construirea, în locul lor, a altor blocuri. O dată în plus, în Primăria Timișoara, gargara camuflează adevărul.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

10 Răspunsuri “Construirea unui bloc în locul unei parcări va provoca haos pe un mare bulevard din Timișoara

  1. De fapt soluția este revenirea la statutul inițial pentru cele două parcări retrocedate din zona Bărnuțiu .

    Iar reprezentanții noștri din legislativ ar trebui să identifice calea legală !

  2. Asta este reteta si pentru terenurile de pa care se curata garajele . Parcari la sfantul asteapta . Blocuri pe acele terenuri cu locuri de parcare cel mult pentru proprietarii viitoarelor blocuri . Si aia daca au mai mult de o masina o sa le tina la concurenta cu vecinii vechi . Dar romanul este bucuros ca a murit si capta vecinului .

  3. Discutăm de o retrocedare care ar trebui revăzută de DNA sau alții în drept .

    Acolo în 2001 Primăria ținea-la pont-un teren declarat arabil,desi era parcare amenajată, cu peste 10 arbori prinși de Mediu în cadastrul verde !
    PNL-ul a cam promis că face aceste cercetări…

    Nu s-a întabulat un spațiu de utilitate publică amenajat, existent de ani buni !
    Așa s-a primit terenul și de acolo toată problema .

    Oamenii de atunci -din Primărie-îi știm toți ce comiteau,dar cei de acum ne arată ce pot și ce vor prin ceea ce fac zi de zi !

  4. Intr-un oras atit de aglomerat ,este vital sa se construiasca de 10 ori mai multe spatii verzi dotate cu locuri de joaca pentru copiii;principala grija a Primariei Timisoara trebuie sa fie reducerea poluarii,infrumusetarea planului urbanistic zonal,crearea de spatii verzi si in primul rind repectarea cetateanului dar mai ales a legislatiei in vigoare!!!!!!

  5. Legea prevede necesitatea iluminatului natural, cu vederea cerului de la fereastră, la unghi de 45grade. Cei de lavparter, et.1 ar rămâne fără destulă lumină dacă se mai înghesuie un bloc. Să îi dea statul un teren altundeva

  6. Ok, dar vouă vi se pare normal ca proprietarul terenului (luat cu japca de comuniști și recuperat după ani grei de chin și procese ), sa va tina vouă masinile gratis pe el, nu?! Pe post de parcare publica. Sau vreți să-l despăgubească primăria, din banii noștri al celorlalți timișoreni, că să vă țineți voi mașinile pe el! Mai înțelegeam asta daca va luptați sa se amenajeze vreun parculet verde, însă nicidecum că platforma betonata ptr mașinile voastre poluante.
    Cu transportul public nu va puteți deplasa?!
    Articol cam tendentios.

  7. Puteti opri fara probleme constructia blocului pe terenul acela. Studiati putin Planul Urbanistic General si ceva legi. Vedeti ca distanta pana la cea mai apropiata constructie nu poate fi mai mica dcat 1/2 din inaltime, exista si un anumit POT (procent de ocupare al terenului) care nu poate fi depasit, o zona verde minima, un anumit numar de locuri de parcare. Luati legatura si cu Rodica Militaru de la Asoc. Proprietarilor din Zone Rezidentiale. Va ajuta gratuit macar cu sfaturi. Pe 650 mp abia faci o casa bifamiliala, nicidecum un bloc . Vorbesc din punct de vedere legal.

Lasă un răspuns