Constructorul autostrăzii Lugoj-Deva, replică incendiară pentru ministrul Transporturilor: Se poate da în circulație autostrada

Ministrul Transporurilor și CNAIR au refuzat să recepționeze lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe motiv că nu se putea descărca traficul pe acest tronson. Cu toate că n-au recepționat lucrarea, miercuri seară, cei de al CNAIR au dat drumul circulației pe autostradă. Constructorul Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 afirmă că aceasta este pregătită 100% și nu reprezintă niciun pericol pentru a fi circulată.

”Împotriva acuzațiilor Companiei Nationale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea și construcția autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3 formată din S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA, S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. și S.C. ARCADIS EUROMETUDES, S.A. afirmă categoric că lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzator, respectă standardele tehnice și de calitate ale unei autostrăzi europene și este 100% pregatita pentru desfasurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.

In opinia Asocierii nu exista motive tehnice pentru ca CNAIR sa nu efectueze recepția proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările și confirma ca nu exista impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcțiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna ca nu împiedica recepția lucrării.

De asemenea, Asocierea considera o imprudenta modul de a acționa al CNAIR din data de 13 august și anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulația utilizatorilor. Asocierea nu își asuma nicio responsabilitate cu privire la aceasta situație având în vedere ca s-a realizat recepția fără o coordonare corespunzătoare intre Parti.

Asocierea doreste sa sublinieza ca a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plății lucrărilor efectuate (și certificate pentru plata), ci și nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB (CAD) (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretențiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; și nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergura și care de altfel este finanțat cu fonduri europene.

De asemenea Asocierea va informa și Autoritatile Comisiei Uniunii Europene care finanteaza acest Proiect despre stadiul actual al acestui Proiect, astfel încât, dacă se considera oportun, acestia sa aplice masurile necesare.

Rezumatul faptelor.

După finalizarea lucrărilor, Asocierea a solicitat Inginerului (HILL) – în conformitate cu prevederile contractuale – Recepția Proiectului. În acest scop, Inginerul a emis o adresa prin care a recunoscut că, în ciuda anumitor defecte de calitate care ar putea fi remediate, lucrarea se afla în situația de a fi recepționată, stabilind data de 12 august ca dată pentru finalizarea Procedurii de Recepție la Terminarea Lucrărilor cu CNAIR.

Pe data de 12 și 13 august s-a încercat efectuarea Recepției Lucrării.

In ciuda faptului ca de fiecare data s-a manifestat o voință și o atitudine clară de a realiza Recepția Lucrării, în cadrul ambelor întâlniri s-au prezentat rapoarte ale Inginerului cu elemente noi care, în conformitate cu spusele Consultantului/Inginerului, nu recomanda efectuarea recepției.

Asocierea susține in continuare că nu există defecte sau probleme care împiedică Recepția Lucrării și, în consecință, punerea în funcțiune a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3; pentru că, dacă există defecte, acestea nu pun în pericol siguranța și stabilitatea lucrării și, în orice caz, pot fi remediate după Recepția Lucrărilor.

După refuzul CNAIR de a efectua Recepția Lucrării, în ciuda absenței unor motive tehnice care împiedică punerea în funcțiune a întregii lucrări, CNAIR solicită în mod expres Asocierii, sa permită descărcarea lotului 4 printr-o secțiune a lucrării prevazuta în Proiectul executat de către Asociere (adică Nodul Ilia). Această secțiune pentru care CNAIR solicită să se efectueze recepția se afla în aceleași condiții tehnice ca și restul lucrarilor; ceea ce face ca acțiunile CNAIR să fie complet contradictorii și motivate doar de interese politice, în măsura în care, din punct de vedere tehnic, nu există motive pentru a efectua recepția pentru Nodul Ilia și nu pentru întreaga Lucrare.

De asemenea, Asocierea a adoptat toate măsurile necesare pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranța; Prin urmare, este complet posibilă punerea în funcțiune a întregii secțiuni a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3, chiar și cu anumite defecte care pot fi remediate pe parcurs, însa pentru ca acest lucru sa fie posibil Beneficiarul ar fi trebuit sa coopereze cu Asocierea.

Pe data de 13 august, CNAIR a decis unilateral – la ora 18:00 – deschiderea Nodului Ilia (700 m) la trafic fără acordul Asocierii și fără notificare prealabilă. Angajați ai CNAIR s-au prezentat pe secțiunea menționată pentru a schimba semnalizarea și pentru a pregăti Nodul Ilia pentru descărcarea traficului de pe lotul adiacent.

În opinia Asocierii, această situație este deosebit de gravă, întrucât ar fi efectuată o preluare forțată (și abuzivă) a secțiunii menționate de către CNAIR, fără a urma procedura oficială a cărui scop este acela de a garanta siguranța lucrărilor care urmează a fi puse în funcțiune.

Reprezentanții Asocierii din șantier au sesizat reprezentanții CNAIR despre gravitatea acțiunilor fiind nevoiți în ultima instanta sa înștiințam și Organele de Politie . Înainte de sosirea poliției, reprezentanții CNAIR au îndepărtat toate echipamentele; însa exista o filmare video care demonstrează intervenția celor de la CNAIR

Astăzi, reprezentanții CNAIR au intervenit din nou la Nodul Ilia și acesta a fost deja pus în funcțiune, fără acordul Asocierii. În acest sens, Asocierea nu își asumă nicio responsabilitate pentru punerea în funcțiune fiind decizie unilaterala a celor de la CNAIR, aceasta din urmă fiind singura responsabilă pentru siguranța traficului în secțiunea menționată.

CNAIR a exercitat în ultimele zile o presiune disproporționată și nejustificată asupra membrilor Asocierii, stabilind întâlniri fără preaviz, desfășurând acțiuni care nu au o bază tehnică sau contractuală în sensul Recepției Lucrării și nici nu au oferit alternative fezabile pentru a permite ca aceasta lucrare executată și finalizată în mod corespunzător să fie pusă la dispoziția cetățenilor. Din cauza situației stresante Reprezentantul Asocierii a avut nevoie de îngrijiri medicale de urgenta si a fost dus cu Ambulanta la cel mai apropiat spital din Ilia în jurul orelor 19.

Trebuie menționat că pană în prezent, CNAIR are o datorie de 99.216 milioane lei față de Asociere, derivate în principal din revendicări estimate de DAB (aflate în prezent în arbitraj) și lucrări certificate si aprobate de Inginer și neautorizate de CNAIR.

În ciuda situației dificile din ultimele zile, Asocierea a fost în permanență deschisă spre rezolvarea fiecarei probleme ridicate de către CNAIR, totul pentru a permite efectuarea Recepției Lucrării în condițiile prevazute de lege. Asocierea se va străduii în continuare pentru a pune capăt acestui conflict în următoarele zile.”, arată constructorul Lotului 3 de pe autostrada Lugoj-Deva.

Sursa: stiripesurse.ro


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns