Companiile din energie care au emis facturi ilegale persoanelor fizice, amendate și obligate să le recalculeze

Companiile din energie care au emis facturi ilegale persoanelor fizice, amendate și obligate să le recalculeze

ANPC a dat amenzi furnizorilor din energie în valoare de 450.000 de lei pentru că au emis facturi ilegale consumatorilor și a dispus recalcularea tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi în valoare de 450.000 de lei unui număr de 27 de companii furnizoare de electricitate şi de gaze naturale, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituţiei în perioada 6-13 ianuarie, se menţionează într-un comunicat transmis vineri de ANPC.

CITEȘTE ȘI: „Baby Shark”, primul clip video cu peste 10 miliarde de vizualizări pe Youtube

În această primă săptămână a controalelor, comisarii ANPC au verificat 72 de puncte de lucru ale operatorilor economici furnizori de energie din întreaga ţară, se precizează în comunicat.

În afară de amenzi, ANPC a dispus furnizorilor la care s-au constatat abateri să recalculeze toate facturile care nu respectă prevederile legii.

Totodată, ANPC a emis 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii.

Ce abateri s-au constatat în urma controalelor la furnizorii de energie

Printre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC se numără:

neaplicarea plafonării şi compensării preţurilor conform OUG 118/2021 începând cu 01.11.2021;

tabelul privind consumul de energie electrică de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinţă, inclusiv marja de 10%;

informările privind compensarea facturilor de energie electrică şi gaze naturale transmise clienţilor nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea;

nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor;

nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenţilor de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.

Totodată, ANPC a mai constatat următoarele abateri:

contractele emise nu conţin preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate;

diferenţe de preţ între 2 notificări privind preţul emis de operatorul economic unui consumator;

împiedicarea sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuţiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;

procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preţ au fost primite de consumatori;

practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Comandamentul pentru Energie din ANPC va continua verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică şi gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

1 Comments
Marius 14 ianuarie 2022
In sfirsit un pic de normalitate...speram sa tina acest obicei, de a verifica inclusiv firmele mari, care se cred atotputernice. Intr-o tara normala daca te joci cu statul ajungi la zdup-pe persoana fizica, nu pe firma . Si nationalitatea nu te scapa de pedeapsa !