Circulație bulversată în zona Iosefin

Șantierele de reabilitare a podurilor Dragalina și Eroilor, vechi de 80 de ani și ieșite de mai multă vreme din perioada de garanție, se află în plină desfășurare.

La Podul Dragalina (Ștefan cel Mare, după denumirea veche) se poate observa o organizare de șantier destul de serioasă.

Zona este împrejmuită, fiind afectate și malurile Begăi, precum și semafoarele de lângă pod. Deocamdată, autoturismele mai circulă, însă doar pe câte o bandă pe sens, în timp ce tramvaiele care mergeau spre Gara de Nord au fost înlocuite cu autobuze. Pe partea pe care se lucrează nu mai există parapet, iar traficul pe cele două splaiuri – Tudor Vladimirescu și Nicolae Titulescu – se desfășoară anevoios.

Pe Podul Eroilor, aflat la doar 100 de metri distanță și intrat în reparație simultan cu Dragalina, nu se mai circulă deloc, doar câte un pieton mai îndrăzneț se aventurează spre Piața Iosefin.

Aici parapetele au dispărut, precum și alte detalii care defineau podul.

Ambele traversări ale Canalului Bega vor avea câte o bandă în plus, trotuare și piste pentru biciclete după finalizarea modernizării.

Deocamdată, pentru că tocmai s-a încheiat anul școlar, se poate spune că îngreunarea traficului nu se resimte chiar atât de puternic, dar problemele vor apărea, cu siguranță, la toamnă.

Nici unul dintre poduri nu va fi finalizat în acest an și, din cauza condițiilor de iarnă, când în construcții nu se poate lucra, termenele vor fi actualizate corespunzător.

Poduri expirate

Despre podurile expirate ale Timișoarei s-a discutat de mai mulți ani la nivelul municipalității. Dintre cele 10 poduri peste Canalul Bega, unele aveau durata de exploatare depășită, iar altele ieșiseră din garanție.

O altă realitate incontestabilă o constituie faptul că podul cel mai nou din Timișoara a fost edificat în 1978 (Podul Iuliu Maniu), având o vechime de 40 de ani.

Conform planurilor primăriei, pe lângă podurile Dragalina și Eroilor, va mai intra în reabilitare și Podul Tinereții, care face legătura între bulevardele Ferdinand și Mihai Viteazul.

De asemenea, în zona străzii Jiul va fi construit un pod nou peste Bega, despre care, în ultima vreme, nu s-a mai pomenit nimic nou.

Alte planuri pentru construcții noi care să traverseze Canalul Bega vizează zonele Bobâlna și ILSA.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns