Conflictul deschis dintre conducerea primăriei orașului de pe Bega și cea a Regiei Autonome de Transport Timișoara a atins proporții epice. Săptămânal, primarul Nicolae Robu îl critică pe directorul Ioan Goia, iar expresiile utilizate devin din ce în ce mai dure.
Demisia solicitată în mai multe rânduri întârzie să apară, singura reacție fiind prezentă în bilanțul activității regiei pe anul trecut, în care, prin intermediul cifrelor seci, situația se prezintă destul de roz.
Datele din raportul de activitate pe anul 2016 prezentate de RATT nu arată deloc rău, comparativ cu 2015. Astfel, la indicatorul „călătorii realizate”, se poate constata o adevărată explozie a numărului celor care au circulat cu mijloacele ce transport în comun, acesta evoluând de la 71.371.000 în 2015 la 159.395.000 anul trecut, mai mult decât dublu.
Cu toate acestea, numărul de kilometri parcurși a scăzut, de la 8.421.000 la 7.685.000, situația fiind aceeași și la numărul orelor de circulație, care a fost de 482.669, comparativ cu 656.395 în 2015. O scădere s-a înregistrat și la numărul de tramvaie aflate pe șine, de la 93 la 83. Lungimea traseelor urbane a crescut de la 421,72 la 439,93 de kilometri.
Cu alte cuvinte, RATT a avut cu mult mai mulți călători, circulând pe mai puțini kilometri, cu mai puține vehicule, dar lungind, totuși, traseele. La asemenea cifre prezentate, nici nu este de mirare că mai-marii RATT susțin că sunt eficienți, cu atât mai mult cu cât au crescut și investițiile din surse proprii, de la 4,9 la 7,2 milioane de lei.
Depinde de unde privești
Cei care utilizează mijloacele de transport în comun nu sunt, totuși, foarte mulțumiți. Timpul de așteptare în stații s-a prelungit, iar în unele cartiere s-a ajuns ca tramvaiul sau troleibuzul să treacă o dată la 40 de minute.
Nemulțumirea călătorilor și, probabil, și alte motive s-au reflectat și în atitudinea primarului Timișoarei, care nu pierde nici o ocazie să-și exprime părerea proastă pe care o are față de conducerea RATT.
După ce săptămâna trecută i-a făcut „paraziți” pe cei din consiliul de administrație și le-a cerut demisia, de această dată a fost și mai hotărât la adresa directorului Ioan Goia:
„Mai durează câteva luni până expiră mandatul acestui individ nesimțit, nerușinat, care sfidează un oraș întreg, împreună cu cei din jurul lui. Aceștia sunt termenii potriviți pentru acest personaj. El s-a preocupat să construiască un campus monastiresc și vrea să facă muzeu, că astea sunt prioritățile orașului, în timp ce oamenii stau prin stații, că-i frig, că plouă, că e cald. Când îl iau la întrebări îmi răspunde că nu-i adevărat, că merge foarte bine sistemul”.
Problemele de transport în comun aflate pe lista lui Nicolae Robu – punerea în circulație a celor șase autobuze noi de mici dimensiuni, primite încă de anul trecut, reorganizarea traseelor din oraș și altele – nu figurează pe lista obiectivelor majore pe care RATT și le-a propus pentru anul în curs.
Războiul continuă, așadar, iar singurii care riscă să piardă sunt, până la urmă, călătorii.
a crescut numărul de călători/autobuz/firobuz etc.
adică stau ca sardelele …!
așa se explică datele!