CFR Marfă, aproape de insolvență. Vezi ce afirmă feroviarii timişoreni

Știrea privind intrarea CFR Marfă în insolvență e vehiculată tot mai mult pe coridoarele Ministerului Transportului.

Cu datorii imense ce depăşesc 800 de milioane de lei, compania se zbate să supraviețuiască, însă vestea că va intra în insolvență îi neliniștește pe liderii de sindicat, dar și pe salariați.

Legat de această știre, Marian Epure, președintele Alianței Sindicatelor Mișcare-Comercial Timișoara, a declarat: ”În cazul în care se va adopta această măsură, nu va mai intra nici un ban în cont, nu se vor mai putea plăti salariile și nici nu vom mai putea cumpăra combustibil. Situația va deveni foarte complicată. Să vă spun cum e la noi: se bat companiile de stat și câștigă particularii”.

În privința intenției Ministerului Transportului de a achiziționa o sută de automotoare rulate, de tip „Săgeată albastră”, cu două-trei rame, moderne și care consumă puțin, Marian Epure spune că acest lucru se impune pentru că, în ultimul timp, călătorii circulau înghesuiți ca sardelele din cauza faptului că nu aveau la dispoziție decât două sau trei vagoane.

Varianta introducerii în insolvenţă a CFR Marfă poate duce la un dezastru atât pentru societate, cât şi pentru gestionarul infrastructurii, CFR SA. În primul rând, societatea naţională de transport feroviar de marfă va fi exclusă de la toate licitaţiile organizate de companii de stat, dar şi private, pe motiv că se află în insolvenţă.

Pe de altă parte, susţinătorii intrării în insolvenţă a CFR Marfă susţin că, astfel, societatea s-ar pune la adăpost faţă de creditori. Principalul creditor al transportatorului feroviar este tot o companie de stat, CN de Căi Ferate CFR SA, gestionarul infrastructurii. CFR Marfă a acumulat către aceasta datorii de peste 600 de milioane de lei la plata tarifului de utilizare a infrastructurii (TUI), din care 200 de milioane de lei reprezintă penalităţi de întârziere.

Peste 80 la sută din datoriile CFR Marfă sunt către CFR SA. Dacă prima ar intra în insolvenţă, problemele s-ar transfera la cea de-a doua, aflată tot în coordonarea statului român, prin Ministerul Transporturilor.

Aşa că CFR Marfă se va pune vremelnic la adăpost, dar CFR SA ar înregistra probleme serioase, care se vor răsfrânge atât asupra CFR Călători, cât şi a transportatorilor privaţi de pasageri şi de mărfuri care operează pe piaţa românească, pentru că toţi depind de serviciile companiei de infrastructură.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “CFR Marfă, aproape de insolvență. Vezi ce afirmă feroviarii timişoreni

  1. Sindicatul nu trebuie sa vorbească in numele conducerii ci pentru membrii de sindicat.
    Conducerea care de ani de zile se complace in administrarea defectuoasa a societății trebuie deferita justiției.
    Dar cum populimea doarme pe ea, toți cei care au contribuit la acest dezastru dorm bine mersi.
    Degeaba se cânta imnul, romanul ori e surd ori nu înțelege: deșteptarea!
    Jos mafia, jos Parlamentul penal care girează mafia politrucianista de toate culorile!

Lasă un răspuns