Centura de sud are probleme cu Drumul Boilor

centura de sud 2

Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, susține într-o declarație oficială că proiectul centurii de sud a orașului are unele probleme, în special la intersecții:

„M-am bucurat mult și sunt convins că și dv., că după atâtea demersuri și insistențe, inclusiv după un miting pentru centură și amenințări cu un altul, mult mai mare, s-a ajuns, în sfârșit, în linie dreaptă cu realizarea ei.

CITEȘTE ȘI: Taxa de înmatriculare auto ar putea fi restituită integral în cel mult două luni

Săptămâna trecută, mi-am exprimat curiozitatea asupra detaliilor proiectului, mai ales asupra modului în care sunt gândite intersecțiile cu drumurile actuale și cu cele avute în plan.

Mare mi-a fost mirarea când am văzut că Drumul Boilor, care leagă Moșnița Veche de Timișoara pe o scurtătură și care este extrem de util pentru o mulțime de cetățeni care locuiesc în zona periurbană din estul orașului, este pur și simplu ignorat.

CITEȘTE ȘI: Tupeul unui taximetrist din Timişoara a ținut pe loc două troleibuze. La o oră de vârf, pe unul dintre cele mai circulate bulevarde (VIDEO)

Dar în neregulă sunt și alte intersecții, despre care n-o să vorbesc, însă, acum.

Am sunat imediat la dl. director al CNAIR și i-am spus că trebuie să purtăm o discuție pe subiect, să corectăm ce este greșit până se mai poate.

Dânsul a fost deschis și mi-a promis că săptămâna aceasta va organiza o întâlnire cu reprezentanții Primăriei Timișoara și ai primăriilor comunelor din estul și sudul Timișoarei și ai CJT.

CITEȘTE ȘI: Caz dramatic, lângă Timişoara. O bătrânică are nevoie de ajutorul nostru (video)

Ei bine, întâlnirea a avut loc și, chiar dacă la finele ei nu s-a stabilit nimic ferm, sunt speranțe că scăpările vor fi remediate.

De fapt, nu este vorba de scăpări, ci de o anumită filosofie avută în vedere de proiectanți, după părerea mea, inadecvată contextului.

Am avut o discuție și cu președintele consiliului județean, care este, de asemenea, nemulțumit și sunt convins că, făcând corp comun toți cei interesați, vom avea, în final, câștig de cauză.

Noi vrem la intersecția cu Drumul Boilor un pasaj – subteran sau suprateran -, aceasta ar fi soluția ideală. Suntem dispuși inclusiv să intrăm în parteneriat și să susținem noi financiar realizarea pasajului, numai să se facă.

Am acceptat, neavând de ales, ca acest atât de important obiectiv să fie pe două benzi, nu pe patru, în logica e mai mult decât nimic, dar vrem ca măcar să se facă cum trebuie!”.

Neaga neagă discuția cu Robu

Toate bune și frumoase, doar că edilului i-a scăpat faptul că s-a întâlnit nu cu directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, ci cu cel al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, Cristian Ispravnic.

Încurcătura între instituția centrală și cea locală nu a rămas netaxată de la București, astfel că CNAIR a făcut următoarele precizări:

„Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, nu a avut nici un fel de discuție cu domnul Nicolae Robu, primarul Municipiului Timișoara, nici telefonic, nici sub o altă formă. Proiectul Centura Timișoara Sud a fost dezvoltat de CNAIR în colaborare cu autoritățile locale din județul Timiș, coordonate de Consiliul Județean Timiș.

În cadrul întâlnirilor și discuțiilor care au avut loc pe această temă s-au analizat atât date tehnice, cât și variantele de traseu optime. Reprezentanții CNAIR au ținut legătura cu președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, care și-a arătat permanent preocuparea față de acest proiect, spre deosebire de domnul Nicolae Robu.

De altfel, primarul nici măcar nu a fost prezent la ceremonia de semnare a contractului ce a avut loc în luna decembrie 2018 la Timișoara, ceea ce a demonstrat din nou lipsa de interes al acestuia față de proiect.

Menționăm că acest proiect important pentru Timișoara este în atenția publicului de mai bine de patru ani și este normal să ne întrebăm de ce abia în acest moment apar în spațiul public dezbateri ce presupun modificarea lui.

Precizăm că în acest moment, proiectul nu mai poate suferi modificări semnificative, având în vedere faptul că există un contract în derulare și orice modificare poate duce la costuri suplimentare și întârzieri în finalizarea lucrărilor”.

„Să lăsăm fleacurile”

După acest comunicat menit să taie elanul oricăror corecții asupra proiectului centurii, primarul Timișoarei a intervenit din nou:

„Printr-o regretabilă eroare în exprimare, în declarația mea, în loc de directorul DRDP, am spus directorul CNAIR. Sunt convins că toată lumea, din Timișoara, cel puțin, a înțeles la ce, respectiv la cine m-am referit.

Dar, iată, îmi cer scuze pentru acea neatenție. Este incredibil la ce reacții s-a putut ajunge pentru un fleac, în definitiv, ce putea fi clarificat printr-un simplu telefon.

Pe fond, însă, eu am dovezi oficiale, pe care mă îndoiesc că și altcineva le poate prezenta, cu o mulțime de diligențe pe care le-am făcut din 2012 încoace, pe lângă toți prim-miniștrii și toți miniștrii transporturilor ce s-au perindat până la ajungerea în stadiul actual cu acest obiectiv.

Inclusiv am organizat un miting pentru centură. Este de râsu`-plânsu` să mi se reproșeze mie că n-am participat la ceremonia de semnare a contractului, în situația în care nu m-a invitat nimeni. Președintele CJT are aceeași părere cu mine în privința intersecției cu Drumul Boilor.

Dacă nu există fonduri pentru susținerea modificării de proiect cerute de noi, Primăria Timișoara se oferă să le pună la dispoziție, arătându-și deschiderea pentru un parteneriat cu CNAIR în acest sens. Haideți să lăsăm fleacurile, stimați diriguitori ai CNAIR și să colaborăm pentru binele public!”.

Deocamdată, mai-marii de la Ministerul Transporturilor nu au mai răspuns, ceea ce înseamnă că intersecția cu Drumul Boilor, dar și alte intersecții cu viitoarea șosea menită să scoată traficul greu din Timișoara rămân în suspensie.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *