Cauciucurile de iarnă. Moft sau necesitate?

Mulți șoferi știu că anvelopele potrivite pot face diferența, dar până și cunoscătorii pot avea probleme în a alege varianta ideală, în funcție de anotimp și tipul de mașină deținut. Pentru început putem spune că există trei tipuri de anvelope: anvelope de vară, anvelope de iarnă și anvelope all-season (toate anotimpurile).

Cauciucurile de iarnă, după cum le spune și numele, sunt special concepute pentru a fi folosite în anotimpul rece. Acestea vă pot oferi o siguranță sporită în timpul lunilor reci, datorită caracteristicilor și compoziției deosebite pe care le au.

 

Vă explicăm în cele ce urmează cum lucrează și de ce merită să fie cumpărate

Când iarna se apropie și temperaturile scad sub 7° Celsius, este timpul să vă achiziționați un set complet de patru anvelope de iarnă. Drumurile vor fi reci, umede și alunecoase, iar cauciucul reacționează diferit la schimbările de temperatură. În plus, distanța de frânare se mărește considerabil dacă drumul este ud sau înghețat.

Cauciucurile de iarnă conțin o cantitate mai mare de cauciuc natural ce le face suple indiferent de temperatura din termometru. Spre deosebire de cauciucurile de vară, care îngheață repede la temperaturi reci, anvelopele de iarnă se comportă cel mai bine la temperaturi sub 7° Celsius.

Acestea sunt concepute cu striații și caneluri mai late pentru a dispersa apa și zăpada pentru a preveni acvaplanarea. Datorită acestui model, cauciucul are o mai bună prindere pe sol și oferă mașinii o mai mare stabilitate pe drum.

Putem recunoaște o anvelopă de iarnă după inscripția M+S (Mud & Snow = Noroi și Zăpadă) sau după simbolul unui munte și a unui fulg de nea, dispuse pe una din laterale, însemnând că se pretează pentru vreme foarte rece.

Pneurile de iarnă trebuie înlocuite atunci când profilul anvelopei ajunge să fie sub 4 mm. Așa cum vedeți în diagrama de mai jos, distanța de frânare crește odată ce adâncimea profilului scade. Asta înseamnă că un cauciuc de iarnă nou, cu un profil de 8 mm, va frâna mai repede decât unul cu 4 mm și mult mai repede decât unul cu 1,6 mm.

De fapt, dacă profilul anvelopei a scăzut sub 4 mm atunci beneficiile unui cauciuc de iarnă scad dramatic așa că nu vă mai este folositor, deci trebuie schimbat.

 

Modul de frânare a unui cauciuc de iarnă cu diferite uzuri

Exemplu de distanță de frânare a unei mașini ce rulează cu 50 km/h până la un punct stabil, pe zăpadă.

Așadar, achiziționarea a patru pneuri de iarnă în același timp poate fi o investiție cu adevărat reușită.

Costul unei anvelope este influențat de dimensiunea și compoziția lui, de aceea găsim și anvelope la prețuri accesibile, chiar ieftine și anvelope premium cu prețuri mai mari.

Indiferent ce ați alege informați-vă cât mai mult sau luați legătura cu specialiști de anvelope pentru a lua cea mai buna decizie „cost-effective”.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 Răspunsuri “Cauciucurile de iarnă. Moft sau necesitate?

  1. Buna ziua,vreau sa va relatez un incident vis a vi de caucicuri de iarana si nu numai.Am montat 4cauciucuri Viking noi,la un service autorizat,pe la inceputul lunii noiembrie 2018.Acum 1 saptamana am avut explozie pe autostrada pe spate.Am venit la service sa reclam.Mi s-a spus ca trebuie trimis la furnizor si expertizat.poate dura si 30 de zile raspunsul.Ce facem?”Noroc „ca raspunsul a venit in 2 zile.Vinovat…. eu:ca prezinta urme de uzura neuniforme pe flancuri din cauza directiei(cauciucul a fost montat pe spate).Ca am rulat cu el mult tim sub presiune(in conditiile cand masina are senzori de presiune si nu ma duc la drum cu un cauciuc moale) si a facut explozie.Eu cred ca explozie faci daca e suprapresiune.
    Onor expertul a fost instruit la Continental.La ce mai este buna garantia?

  2. Anvelopele de iarna (sau vara) sunt testate si evaluate in functie de mai multe criterii: comportament pe zapada, comportament pe gheata, comportament pe noroi, durata de utilizare in km., economie de combustibil, pret.
    Ca utilizator a multor cauciucuri de iarna (si vara) imi permit sa dau un sfat: la cumparare NU tineti cont de numarul de kilometri parcursi daca nu circulati mult iarna. Cauciucul are un termen de „expirare” de aprox. 6 ani, dupa aceea incepe sa se crape si nu mai e sigur. Un sofer obisnuit (ne-comercial) nu circula mai mult de 5000-6000 km/iarna, un cauciuc destinat sa reziste 40.000km e suficient, nu are rost sa dati mai multi bani pe unul bun pentru 80.000 sau chiar 120.000km. Cautati anvelopa care are aderenta buna la un pret pe masura buzunarului.
    Inca ceva: NU circulati pe caldura cu anvelope de iarna. Se uzeaza mai repede, peste 25 grade pot chiar exploda la o frana mai brusca (vorbesc din experienta, am pierdut 2 asa) si creste consumul de combustibil (sunt prea moi, la fiecare rotatie se deformeaza, e ca si cum ai juca fotbal cu o minge moale). Drum bun!

Lasă un răspuns