Campania europeană Traffic Snake Game, la a doua ediţie

Traffic Snake Game

Odată cu începerea anului şcolar 2015-2016, peste 12.000 copii din 64 şcoli primare vor lua parte la cea de-a doua ediţie naţională a campaniei Traffic Snake Game (TSG), iniţiativă creată pentru a încuraja elevii, părinţii şi cadrele didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, atunci când se deplasează la şcoală. Campania se organizează în paralel, în 19 ţări europene (urmăriţi acest material video, pentru imagini din ţările participante).

În România, Traffic Snake Game se desfăşoară sub denumirea „OSCAR, ŞARPELE HOINAR”. Ediţia 2015 va avea loc în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii, în perioada 21 Septembrie – 2 Octombrie, în 16 oraşe: Aiud, Alba Iulia, Bistriţa, Braşov, Bucureşti, Făgăraş, Focşani, Giurgiu, Iaşi, Mizil, Moineşti, Odorheiu Secuiesc, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Târgu Mureş şi Timişoara.

Campania din Municipiul Timişoara va fi derulată în cadrul Şcolii Gimnaziale „Take Ionescu”, urmând să fie implicaţi elevii şi cadrele didactice din ciclul primar.

Această campanie îşi propune să combată o serie de percepţii negative privind siguranţa în trafic şi să promoveze modurile de deplasare sustenabile ca distractive şi sănătoase. Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare, precum şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic, recomandat zilnic copiilor. Un alt beneficiu provine din decongestionarea traficului şi reducerea aglomeraţiei, în zonele adiacente şcolilor.
Despre Traffic Snake Game
Traffic Snake Game (TSG) este o campanie creată pentru a încuraja mersul pe jos şi cu bicicleta la şcoală, având ca principal grup ţintă elevii şi părinţii acestora. Campania constă într-un joc distractiv şi uşor de implementat. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze acţiuni conexeşi să educe elevii cu privire la aspecte legate de trafic şi mobilitate, mediu înconjurător şi sănătate.

Dan DiaconuTraffic Snake Game a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor, o campanie la nivel european.

Practica a demonstrat că această campanie contribuie semnificativ la creşterea utilizării modurilor de transport durabil şi la reducerea emisiilor de CO2.

„Reţeaua Traffic Snake Game a fost creată pentru a răspândi şi replica acest exemplu în Europa, 19 ţări fiind implicate în momentul de faţă în această iniţiativă. Principalul scop al reţelei este de a implementa campania TSG, de a extinde impactul acesteia şi de a disemina rezultatele şi experienţele participanţilor. Proiectul european Traffic Snake Game Network, implementat în România de Asociaţia OER, este cofinanţat în perioada 2014-2016 prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene”, a precizat viceprimarul Dan Diaconu.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *