Bucureștiul ocolește centura, dar îi scoate pe timișoreni în stradă

centura Timisoara

Dacă vi s-a întâmplat, venind de pe Calea Buziașului și îndreptându-vă spre Modern, să pierdeți timp, carburant și nervi în spatele unei nesfârșite coloane de TIR-uri, nu disperați. N-are nici un rost să claxonați, să înjurați sau să vă manifestați într-un alt fel frustrarea de șofer, căci actuala stare de lucruri în traficul timișorean nu se va schimba prea curând, oricum nu în actualul cincinal.

Cam asta reiese din lista proiectelor considerate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România drept prioritare pentru dezvoltarea sistemului de transport, proiecte pentru care CNADNR va elabora şi va depune „în cel mai scurt timp“ aplicaţiile de finanţare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Destul de consistentă, lista companiei naționale nu include însă și Timișoara, cel mai mare oraș din vestul țării rămânând se pare fără centură și în următorii patru ani. Greu de spus cu ce sunt mai importante pentru sistemul de transport național variantele de ocolire a unor orașe precum Tecuci, Bacău sau Târgu Mureș, cu toate prezente printre proiectele CNADNR, comparativ cu centura Timișoarei, care ar degreva orașul de traficul greu, făcând viața mai ușoară atât tiriștilor, cât și miilor de șoferi timișoreni, ca să nu mai vorbim de faptul că asfaltul străzilor ar fi cruțat de mulțimea de gropi și denivelări atât de cunoscute celor care, la volan, străbat traseul care unește platforma industrială din Calea Buziașului cu strada Demetriade.

Inspector ANAF, reținut pentru șpagă la Timişoara

Ce-i drept, CNADNR nu i-a lăsat cu totul deoparte pe bănățeni, incluzând printre proiectele fazate, finanţate iniţial prin Programul Operaţional Sectorial de Transport (2007-2013), două autostrăzi care străbat vestul țării: Lugoj-Deva (secţiunea Dumbrava – Deva – compusă din loturile 2, 3 și 4), precum și Timişoara – Lugoj (fazarea luând aici în calcul exclusiv lotul al doilea, în speţă lucrările conexe).

Până una alta, însă, traficul timișorean rămâne, în lipsa centurii, cu pantalonii-n vine, sau cel puțin așa vor sta lucrurile dacă nici acțiunea de protest anunțată de mai mult timp de primarul Nicolae Robu nu va sensibiliza Executivul.

„E timpul ca noi timișorenii să facem un mare miting pentru centura orașului. În următoarele două-trei săptămâni vom ieși în stradă pentru centură, ceea ce nu s-a mai întâmplat în România. Nu este un miting politic, un miting la care să participi în funcție de simpatiile politice, este un miting civic, un miting pentru Timișoara“, a declarat marţi edilul reales al urbei, care este convins că o luare de atitudine având ca resort nu simpatia ci, din contră, apatia politică ar scoate lumea în stradă mai abitir decât votul de duminica trecută.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *