BRAT: 7,3 milioane de persoane din mediul urban şi rural citesc în mod curent cel puţin o publicaţie

Un număr de 7,3 milioane de persoane din mediul urban şi rural citesc în mod curent cel puţin o publicaţie, femeile preferând revistele, iar bărbaţii, presa cotidiană şi publicaţiile locale, potrivit primelor rezultate de audienţă pentru presa scrisă la nivel naţional, publicate joi de BRAT.
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a publicat, joi, primele rezultate de audienţă pentru presa scrisă corespunzătoare întregii populaţii a României, cu vârsta între 14 şi 74 de ani, prin intermediul Studiului Naţional de Audienţă (SNA).

Pentru prima dată rezultatele de audienţă ale presei scrise sunt disponibile şi pentru populaţia din mediul rural, livrările anterioare de date studiind doar populaţia urbană, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX de BRAT.

Conform BRAT, accesul la rezultatele de audienţă din mediul rural vor aduce noi informaţii clienţilor de publicitate dornici să investească în această zonă. Presa scrisă atinge peste 35% din populaţia satelor, în timp ce acest procent în mediul urban se ridică la peste 60%.

Tot anul acesta, în luna martie, BRAT a publicat şi primele rezultate de audienţă în mediul rural pentru siteurile web. Informaţiile publicate joi confirmă primele rezultate cu privire la mediul rural, tendinţele şi evoluţiile cu privire la consumul media din zona rurală fiind similare mediului urban, dar la un nivel de penetrare la puţin peste jumătate faţă de mediul urban. Potrivit BRAT, odată cu această publicare a rezultatelor SNA, beneficiarii studiului vor avea o imagine completă asupra modului în care populaţia României citeşte publicaţii tipărite, ziare sau reviste, putând analiza consumul media diferenţiat pentru publicul din mediul urban sau rural.

Cele mai recente date de audienţă pentru presa scrisă reflectă faptul că 7,3 milioane de persoane (58% din populaţia între 14 şi 74 ani din România) citesc în mod curent cel puţin o publicaţie. Dintre acestea, 69% provin din mediul urban şi 31% din mediul rural. Raportat la profilul publicului cititor, diferenţele dintre preferinţele celui din mediu urban şi rural nu diferă foarte mult sub raportul genului, a vârstei sau a educaţiei. În timp ce femeile preferă revistele, bărbaţii citesc în mai mare măsură presa cotidiană şi publicaţiile locale (în cea mai mare parte tot publicaţii cotidiene), tendinţa manifestându-se mai pregnant în mediul rural.

Tinerii sub 24 de ani preferă revistele atunci când citesc, în timp ce persoanele între 35 şi 54 de ani citesc cu precădere cotidiene, iar persoanele peste 64 de ani citesc puţin, şi în special reviste. Totodată, conform BRAT, aşa cum este deja cunoscut, interesul publicului pentru lectura presei creşte odată cu nivelul educaţiei persoanelor. În cazul mediului rural, se observă în mod special o preferinţă mult mai mare în comparaţie cu cea din mediul urban spre lectura presei în cazul persoanelor cu educaţie superioară. În plus, ca o tendinţă generală, publicul cititor din mediul rural preferă presa locală celei naţionale, în mai mare măsură decât publicul din mediul urban.

În ceea ce priveşte alocarea de resurse financiare pentru achiziţionarea de ziare şi reviste, datele SNA arată că populaţia din mediul rural cheltuie mai puţin decât cea din mediul urban, 54% dintre cei intervievaţi declarând că nu au cumpărat nicio publicaţie în ultima lună, spre deosebire de 32% în mediul urban. Cu toate acestea, 7% din populaţia de la sate are cel puţin un abonament la un ziar şi 4% abonament la o revistă, procentul acestora reducându-se la jumătate în mediul urban.

BRAT este organizaţia industriei de media din România, care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale. BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate indicatorii de performanţă obţinuţi în urma auditului şi a studiilor realizate.

Studiul Naţional de Audienţă (SNA) furnizează rezultate de audienţă pentru presa scrisă din România şi reprezintă pentru piaţa de media şi publicitate sursa unică a informaţiilor referitoare la performanţele presei scrise utilizate în tranzacţionarea spaţiului publicitar.

SNA este realizat pentru populaţia rezidentă din România, cu vârsta între 14 şi 74 ani (15.539.399 persoane conform INSSE – 1 ianuarie 2014). Acesta este realizat pe baza unui eşantion reprezentativ de 16.646 de persoane, cu o marjă de eroare maximă de +/- 0,76%, la 95% interval de încredere. Studiul a fost realizat în perioada noiembrie 2013 – mai 2015, în parteneriat cu trei companii de cercetare: GfK România, CCSAS şi Metro Media Transilvania.

SNA s-a lansat în urmă cu 12 ani, măsoară în prezent aproximativ 90 de titluri şi are peste 50 de beneficiari: editori, clienţi, regii şi agenţii de publicitate.

mediafax.ro


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

0 Comments

No Comment.