Blocaj la pasajul de pe centura Aradului. Proprietarii terenurilor împiedică accesul muncitorilor

autostrada 34

Lucrările la pasajul peste calea ferată aflat în construcţie pe centura municipiului Arad sunt blocate de câteva luni, din cauză că proprietarii terenurilor împiedică accesul muncitorilor pentru relocarea reţelelor de electricitate, nemulţumiţi de sumele primite de la stat prin exproprierea unor suprafeţe.

Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, Cristian Ispravnic, a declarat că blocajul intervenit în urmă cu câteva luni în relocarea liniilor de electricitate nu mai permite constructorului să continue lucrările la pasaj, pentru că muncitorii nu mai au front de lucru. Problemele întâmpinate în executarea obiectivului de investiţie se referă la mutarea liniilor de LEA110kW şi LEA20kW, respectiv la obţinerea dreptului de uz şi servitute de la proprietarii terenurilor traversate de cele şapte linii de înaltă şi medie tensiune, persoane fizice şi juridice, în favoarea E-Distribuţie Banat. Către proprietarii terenurilor în cauză au fost înaintate documentaţiile aferente în ceea ce priveşte dreptul de uz şi servitute de către antreprenor, Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari, mandatat de DRDP Timişoara pentru obţinerea acordurilor de la aceştia. În privinţa liniei de medie tensiune LEA20kW, a fost obţinut acordul a trei proprietari din opt, iar în cazul liniei de înaltă tensiune LEA110kW, a fost obţinut acordul unui singur proprietar din 21″, a precizat Ispravnic. Directorul general al DRDP Timişoara arată că, în conformitate cu legislaţia, obţinerea acordului privind dreptul de uz şi servitute cade în sarcina beneficiarului lucrării de relocare a instalaţiilor, respectiv proprietarul de reţea.

Proprietarii terenurilor din zona viitorului pasaj au fost deja expropriaţi, însă chiar dacă anumite suprafeţe au fost preluate de stat pentru amplasarea instalaţiilor electrice, fără acordul notarial cu privire la dreptul de uz şi servitute, muncitorii nu pot traversa suprafeţele care au rămas în proprietate privată şi nici nu pot desfăşura lucrări pe acestea.

În anul 2017, cu acordul CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), DRDP Timişoara a demarat procedura de achiziţie publică în vederea atribuirii contractului Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad-Bucureşti (finalizare lucrări rest de executat)”, câştigător al licitaţiei fiind desemnată compania Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari. Investiţia se ridică la peste 25 de milioane de lei. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în aprilie 2018, însă echipele au ajuns pe şantier abia în toamnă. De la atribuirea contractului către noul constructor au fost executate lucrările de relocare a unor magistrale de apă, turnarea unor fundaţii şi a coloanelor din beton care fac parte din structura de susţinere a pasajului, însă lucrările nu mai pot avansa din cauza liniilor electrice aflate pe şantier. Termenul contractual de finalizare a lucrării a fost, iniţial, finele anului 2019, iar ulterior a fost amânat pentru 14 februarie 2020. Conducerea DRDP Timişoara a anunţat încă din luna iulie că şi acest termen va fi prelungit cu cel puţin şase luni, din cauza problemelor apărute.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *