Belele fără sfârșit pe autostrada Lugoj – Deva

Se pare că mai durează până când loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva vor putea fi puse cap la cap.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a ales să scoată la licitație realizarea bretelei de ieșire pentru descărcarea de pe nodul rutier de la Holdea, instalațiile electrice pentru iluminarea ieșirii de pe autostradă de la kilometrul 56, diverse alte instalații, precum și panourile fonoabsorbante. Ofertele pot fi depuse până la 29 august, câștigătorul ar putea fi desemnat până la 29 noiembrie, iar toată lucrarea costă maximum 24,39 milioane de lei.

CITEȘTE ȘI: Ce avere au de împărțit Connect-R și Misha la divorț!

Asociația Pro Infrastructură (API) a criticat în termeni foarte duri opțiunea CNAIR: „La doi ani de la aprobarea proiectului tehnic pentru descărcarea traficului de pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva la Holdea, după nenumărate poziții publice ale comunității noastre în care ceream includerea lucrărilor suplimentare în contractul aflat în desfășurare, CNAIR a ales cea mai lașă și mai dezavantajoasă opțiune posibilă: o nouă licitație.

Poziția constantă a oficialilor CNAIR a fost că licitațiile publice sunt proceduri de lungă durată din cauza contestațiilor. În cazul de față, ei au avut posibilitatea legală de a evita o astfel de procedură greoaie, însă au primat iresponsabilitatea și fuga de orice fel de răspundere.

Mai mult, este revoltătoare indecizia celor din CNAIR care au așteptat să facă acest pas de la finalul anului 2016 și până acum, amânând practic cu mai bine de un an deschiderea circulației pe acest tronson de autostradă de 21 de kilometri!

În loc să avem situația soluționată și lucrări în teren (sau chiar o nouă autostradă deja inaugurată), acum trebuie să așteptăm finalizarea licitației, neavând nici o garanție că aceasta se va încheia rapid, fără contestații și complicații, prin adjudecarea ei de către constructorul actual, Comsa, așa cum probabil este planul autorităților.

Acest exemplu de tergiversare nepermisă, de fugă de responsabilitate prin alegerea celei mai dezavantajoase opțiuni pentru șoferi, dar foarte convenabilă pentru funcționarii statului român, ne demonstrează din nou incompetența, slugărnicia politică necondiționată și nepotismul responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, disimulate prin vorbe goale, promisiuni fanteziste, minciuni și manipulare”. API propunea executarea lucrărilor scoase la licitație printr-un act adițional la contractul deja existent pentru Lotul 3.

La rândul lor, cei de la CNAIR susțin că nu aveau la dispoziție o altă soluție legală. Licitația este singura formulă care poate fi acceptată, întrucât autostrada Lugoj – Deva este plătită din fonduri europene.

La ora actuală, conform oficialilor din transporturi, Lotul 3 Lugoj – Deva este finalizat în proporție de 85 la sută, iar pe Lotul 4 există o bună mobilizare.

Totuși, înainte de a studia procentele de realizare a celor două loturi, ar trebui să se țină cont și de faptul că secțiunea E a Lotului 2, cu lungimea de nouă kilometri, nici măcar nu a fost licitată.

Este vorba despre porțiunea care va conține ecoductele pentru urși, sălbăticiuni despre care nu se știe cu siguranță că viețuiesc în zonă.

Chiar în situația fericită în care loturile 3 și 4 ar fi terminate, să zicem, în prima parte a anului viitor, tot nu s-ar putea circula încontinuu pe ruta Nădlac – Arad – Timișoara – Deva – Sibiu.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns