Bătălie contra cronometru pentru pasajele Jiul și Popa Șapcă

În plină euforie a vacanței de vară și preocupați de caniculă, timișorenii aproape că au uitat de blocajele din traficul rutier și de zecile de minute pe care și le-au petrecut zilnic așteptând la semafoare, pentru aputea străbate orașul.

Totuși, în mai puțin de o lună, vacanța va lua sfârșit și ne vom trezi, din nou, în fața acelorași probleme. Vor începe cursurile la școli și facultăți, iar Timișoara va redeveni foarte aglomerată.

Autoritățile locale știu că este mare nevoie de o relaxare în trafic, tocmai de aceea lucrările la pasajele Popa Șapcă și Jiul constituie o miză importantă. Timpul nu stă în loc, așa că pe cele două șantiere se poate remarca destulă agitație, promisiunile edililor fiind că ambele pasaje vor fi terminate în această toamnă. Practic, însă, la ora actuală, nu se mai poate circula pe sub nici unul dintre cele două pasaje.

Lucrările de Pasajul Jiul se derulează într-un ritm destul de alert, acesta urmând să fie finalizat într-un termen foarte apropiat. Strada Jiul, a cărei lărgire și modernizare face parte din același proiect, a fost deja finalizată.

Constructorul a luat decizia de opri complet circulația pe sub pasaj, în perioada 16 august – 10 septembrie, pentru a putea monta sistemul de degivrare pentru primele trei benzi de circulaţie şi pentru a turna stratul de uzură pe acestea. Începutul anului școlar îi va prinde, deci, pe locuitorii orașului de pe Bega cu trei benzi de circulație pe sub acest pasaj deschise.

Cum la Jiul podul este deja montat, nici finalizarea celorlalte două benzi nu poate fi prea departe, lucrarea având toate șansele să fie terminată înainte de termen.

La Pasajul Popa Șapcă, situația s-a complicat din cauza cercetărilor arheologice, care au durat câteva săptămâni bune. Strada propriu-zisă încă arată ca după război, cu aproape toți castanii tăiați și fără vreo urmă de asfalt. Autoritățile au dat asigurări că și acolo se lucrează cu sârg și că au fost refăcute rețelele de utilități.

Viceprimarul Dan Diaconu a informat, recent: „Lucrările avansează într-un ritm bun la Pasajul Popa Șapcă. Una din operațiunile foarte importante și spectaculoase a început deja. Practic, toate elementele construite separat ale podului vor fi aduse în șantier pentru montaj. Aripile de racordare cu terasamentul au fost deja transportate și vor fi montate în zilele următoare. Vor urma culeele și celelalte elemente de structură ale pasajului. Odată cu intreruperea traficului feroviar, programată începând cu 21 august, în patru zile pasajul va fi practic construit complet”.

Nu se știe când se va finaliza întreaga lucrare, întrucât termenul inițial de deschidere a circulație era 15 septembrie, dar din cauza problemelor ivite, acesta va fi, în mod sigur, amânat.

Cele două pasaje și lucrările aferente sunt realizate integral cu bani de la bugetul local. Pentru Popa Șapcă, valoarea contractului a fost de 23,99 milioane de lei plus TVA, iar pentru Jiul, de 17,69 milioane de lei plus TVA.

Timișorenilor nu le mai rămâne acum decât să spere că nu vor mai interveni situații neprevăzute sau probleme de natură meteorologică, astfel încât să ajungă, în sfârșit, la condiții mai bune de trafic încă din această toamnă.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare