Aviația Utilitară zboară, „din păcate”, tot prin ceață

Aeroportul Utilitar Timişoara este situat în partea de nord-vest a municipiului, cunoscut şi sub numele de Aerodromul Cioca.

A fost construit în perioada dintre cele două războaie mondiale, ca aeroport al oraşului Timişoara, fiind utilizat de LARES, Aviasan, iar între 1941-1944, chiar şi de Luftwaffe. În anul 2003 a trecut în proprietatea Consiliului Județean Timiș din patrimoniul Autorității pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului (APAPS). De atunci încoace, nu s-a întâmplat mare lucru pe aici, sau cel puțin așa se deduce din atitudinea autorităților locale și județene, care, periodic, sesizează multiple nereguli.

După diverse bâlbâieli administrative, prin anul 2011, CJT a votat un nou regulament privind condiţiile de folosinţă a terenului şi infrastructurii. Se dorea ca pe acest aerodrom să fie găzduite elicoptere sanitare, avioane mici şi un aeroclub. Era vorba ca o companie aeriană să deschidă o școală de pilotaj la Cioca. Deși societatea Aviația Utilitară SA ar fi trebuit să înregistreze profit, acest lucru nu s-a întâmplat.

Patrimoniu neclar

Cea mai mare problemă a societății o constituie patrimoniul acesteia, terenul aparținând CJT, iar clădirile, Consiliului Local Timișoara. Nici cu terenul situația nu este clarificată în totalitate, după cum se arată într-un material al instituției județene din 2010: „Suprafaţa totală a terenului destinat funcţiunilor şi activităţilor aeroportului este de 52,5 hectare, iar diferenţa până la 97 de hectare face obiectul litigiului cu Consiliul Local Timişoara.
cioca-2

Terenul și o parte din infrastructura aeroportului se află în proprietatea Consiliului Judeţean Timiş şi sunt date în administrarea SC Aviaţia Utilitară Timişoara, societate cu capital integral de la CJT. Clădirile amplasate pe terenul aeroportului – constând într-un hangar pentru avioane, aerogară, corp gardă şi clădire – sediu administrativ – se află, de dată recentă, ca urmare a unei decizii judecătoreşti definitive, în proprietatea municipiului Timişoara, regimul acestor bunuri nefiind în prezent statutat de către proprietar. În prezent, aeroportul are o pistă înierbată de 750 de metri lungime și o lăţime de 30 de metri, pentru activităţi specifice de zbor pe care se operează la vedere pe timp de zi, precum şi construcţii destinate activităţii utilitare şi sportive”.

A treia expertiză

La ora actuală, CJT a comandat a treia expertiză cu privire la patrimoniul aeroportului utilitar. La cea mai recentă ședință în plen, Titu Bojin, fost președinte al instituției, a declarat: „Am sugerat posibilitatea schimbului de clădiri cu spații de la Cioca. Primăria Timișoara nu poate face nimic, pentru că terenul e al nostru. Există o secțiune cu un muzeu al armatei, dar cred că putem ajunge la o înțelegere”. Vicepreședintele CJT Traian Stancu a sugerat o discuție mai largă despre Cioca, afirmând că acolo există și un teren rezervat pentru viitorul spital regional, printr-o hotărâre de consiliu județean.

Patru directori la zece angajați

Cele mai multe detalii le-a oferit consilierul Marian Vasile, care a evidențiat: „Avem mari probleme cu Cioca la nivelul conducerii executive. Am primit raportul de cheltuieli solicitat, sunt câteva rânduri dactilografiate. Ce se întâmplă acolo? Am informații că salariile pe luna octombrie s-au plătit doar pe jumătate pentru că nu sunt bani, deși zboruri au fost multe, ca și contractele pentru dezinsecție cu primăriile. Au fost achiziționate camere de supraveghere cu 8.000 de euro, pentru că s-au furat niște fier, din câte am înțeles.

Există în total zece salariați. Printre aceștia, doar un pilot și un copilot, dar avem patru directori! Am văzut planul de afaceri, sunt cinci pagini și un sfert. Cred că un student la FEAA făcea mai mult. Am constatat din acest plan că sintagma cel mai des folosită este din păcate”.

Cu toate că, deocamdată, nu s-a luat nici o nouă decizie cu privire la Aviația Utilitară SA, conducerea CJT a opinat că există anumite criterii de performanță care, dacă nu sunt îndeplinite, se poate renunța la persoanele din conducere.

În ceea ce privește patrimoniul și buna înțelegere cu municipalitatea timișoreană, se mai așteaptă niște expertize sau niște negocieri…


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Aviația Utilitară zboară, „din păcate”, tot prin ceață

  1. daca directorii aceea sunt aerieni de unde vreti performanta ,dar tot aerienii sunt si direguitorii sa nu zic primarii ,cel de Timisoara si cel de Timis ,care nu se pot asocia intr-o forma legala ,fiecare cu ce are si sa se apuce de treaba ,ca o fac in primul rand pentru agricultura dar si pt. agrement .

Lasă un răspuns