Autostrăzile Banatului, niște scumpe

autostrada 4

Cu lucrări împiedicate ba de lipsa avizelor, ba de lilieci cu și fără peșteră, ba de urșii care n-au la îndemână un pasaj care să traverseze artera, autostrăzile Banatului prind cu greu viață, amintind de o naștere cu forcepsul.

În plus, viitoarele panglici de astfalt îi costă zdravăn pe cei de la CNADNR, căci constructorii cu șantiere în Timiș emit pretenții financiare grație cărora diferitele tronsoane de pe Timișoara – Lugoj sau Lugoj – Deva figurează cu trei reprezentanți în topul celor mai scumpe porțiuni de autostradă din întreaga țară. Realizat de Economica.net, clasamentul are drept lider un tronson din Autostrada Transilvania (Gilău-Nădăşelu, județul Cluj), pentru a cărui construcție Spedition UMB a facturat suma de 57,5 milioane de lei, dică mai mult de un sfert din totalul celor aproximativ 200 de milioane de lei cât au înghițit, de la începutul anului, proiectele autostrăzilor românești.

Turist timişorean salvat de pompieri dintr-o râpă, în zona Mânăstirii Sfânta Ana Orşova

Pe locul secund în ierarhia constructorilor care au cerut cei mai mulţi bani se află italienii de la Tirrena Scavi, care au emis în luna ianuarie o factură de 31 de milioane de lei, pentru lucrări la lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj. După numai două luni, în martie, Tirrena Scavi a mai cerut 14,4 milioane de lei Companiei Naționale de Drumuri, fiindu-le aprobată plata doar pentru 2,8 milioane de lei. Dacă podiumul este completat de Porr Construct, cu o factură de 17 milioane de lei pentru lucrări la lotul 4 al Autostrăzii Sebeş-Turda, pe următoarele locuri regăsim iar drumurile Banatului. Astfel, spaniolii de la Comsa au facturat în luna aprilie suma de 14,4 milioane de lei pentru lucrări la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, în timp ce, o lună mai târziu, italienii de la Salini Impregilo prezentau CNADNR o factură de 8,5 milioane de lei pentru lucrări de proiectare şi execuţie la sectorul Dumbrava-Deva de pe aceeași autostradă Lugoj-Deva, peninsularii solicitând pe deasupra încă 2,8 milioane de lei pentru lucrări efectuate la celebrul lot cu probleme de pe autostrada Sibiu-Orăştie.

Când vine vorba de realizare de autostrăzi, cheltuială mare se face însă nu numai cu plata constructorilor, căci și firmelor de supervizare le intră în cont sume frumușele. Conform facturilor emise de consultanţi, supervizarea proiectelor de autostrăzi a costat, în primele șase luni, peste 18 milioane de lei, jumătate din această sumă, adică peste 9 milioane de lei, revenind supervizorilor de pe Autostrada Transilvania. Ce-i drept, nici la acest capitol nu ne facem de rușine, căci Search Corporation a cerut aproape 3 milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de pe lotul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *