Conform Asociației Pro Infrastructură, 2018 le-a adus românilor încă 58,416 kilometri de autostradă, așa cum organizația anticipase, de altfel, cu un an în urmă.
„Puteți vedea că estimările noastre au fost optimiste, dând termene mai scurte decât ce s-a întâmplat în realitate.
CITEȘTE ȘI: Cea mai mare pensie din Europa este încasată în România. Cine este românul căruia poştaşul îi aduce lunar 11.000 de euro
La 30.07.2018 s-au deschis loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A10 între Aiud și Turda (28,75 km), în 28.09.2018 s-a inaugurat muzeul Gilău-Nădășelu de pe A3, odată ce podul peste Someșul Mic a fost finalizat (9,466 km), iar din 12.12.2018 circulăm pe 13,7 km între Iernut și Aeroport Târgu Mureș (Autostrada Transilvania) și după alte două zile pe 6,5 km în București (Petricani-DNCB). (…)
CITEȘTE ȘI: Un tânăr care a lins 3 ore soneria unei case, căutat de poliţie. Video
Acum, zestrea țării în materie de autostrăzi este de 806,7 km. Realitatea este cruntă, departe de minciunile gogonate debitate de fostul ministru al transporturilor Felix Stroe, care spunea că <> de autostradă dați în folosință în 2018 sau de promisiunile fanteziste ale directorului general CNAIR Narcis Neaga, care insista că vom avea 100 de kilometri noi de autostradă în an centenar.
CITEȘTE ȘI: Teren pentru tineri 2019. Cum pot obţine tinerii terenuri gratis de la primărie
Cerem încă o dată oficialilor din CNAIR, Ministerul Transporturilor și guvern să deblocheze proiectele și să se abțină de la minciuni, dezinformări și promisiuni fanteziste!”, susțin reprezentanții organizației.
Nimic pentru bănățeni
Totuși, la final de 2017, Asociația Pro Infrastructură avusese și unele estimări prea optimiste. „Deși suntem criticați de autorități ca fiind excesiv de negativiști, în urmă cu un an, noi speram ca lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva să fie gata în 2018. De fapt, putea fi gata din 2017!
Dar incompetența și fuga de răspundere ale fostului șef CNAIR au blocat complet proiectul timp de luni de zile și situația s-a clarificat abia la sfârșitul lui 2018, după semnarea contractului pentru lucrările suplimentare!”, arată reprezentanții asociației.
Așa se face că anul trecut nu a adus nimic nou pentru bănățeni în materie de infrastructură rutieră, cu toate că loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj – Deva se află în stadii destul de avansate. Suntem încă destul de departe de un traseu continuu din Timișoara până la Sibiu, iar probleme sunt pe mai multe loturi între Lugoj și Deva.
Astfel, încă nu se știe cine va construi ecoductele pentru mamifere mari (așa-zisele tuneluri pentru urși) de la finalul lotului 2, o porțiune de aproximativ nouă kilometri, încă nelicitată.
Pe lotul 3, autoritățile din transporturi au avut controverse cu antreprenorul, pe care le rezolvă cu încetinitorul. La lotul 4 se mai pot ivi surprize, din cauza problemelor de pe Dealul Liliecilor, al cărui teren instabil pare să nu-i asculte pe constructori.
Pentru această porțiune, termenul de finalizare stipulat în contract este luna august a acestui an, iar șeful firmei a promis că va fi respectat.
Conform unor specialiști, momentul de la care se va putea circula „ață” pe autostradă din Timișoara la Sibiu este destul de îndepărtat, fiind apreciat cândva, prin 2023 sau chiar 2024.
De ce? Pentru că mai sunt de îndeplinit proceduri, de așteptat contestații, de rezolvat acte, iar abia apoi de trecut la construirea propriu-zisă.