Autostradă cu crăpături, la doar două luni după inaugurare…

Ajunsă, cu greu, la o lungime totală de 750 de kilometri, rețeaua națională de autostrăzi înregistrează o nouă premieră – dar, din nefericire, una negativă. Este vorba de închiderea tronsonului dintre Orăștie și Sibiu, lung de 22 de kilometri, la doar nouă luni după ce acest sector a fost dat în folosință, pentru a permite refacerea covorului asfaltic, în care au apărut crăpături de natură să pericliteze siguranța circulației.

Timp de aproximativ o lună și jumătate, (interval care se poate prelungi în funcție de condițiile meteorologice) pe tronsonul dintre localitățile Sălişte şi Cunţa, circulația rutieră va fi întreruptă complet, traficul urmând să fie deviat pe drumul național paralel.

Partea bună, dacă se poate spune așa, este că, la reluarea traficului, conducătorii auto care traversează vestul țării vor avea la dispoziție încă două sectoare de autostradă, ambele situate pe teritoriul administrativ al județului Timiș: lotul de 24 de kilometri dintre Izvin și Șanovița și, respectiv, primul segment al lotului Traian Vuia-Margina, în lungime de aproape 17 kilometri.

Cele două fragmente de autostradă, care ridică la aproape 95 de kilometri rețeaua de magistrală rutieră care traversează județul, vor fi de natură să contribuie major la fluidizarea traficului, specialiștii estimând că numărul de accidente și incidente rutiere, dar și poluarea asociată, se va reduce cu cel puțin 20 la sută.

Situația de pe teren confirmă aproape complet realismul angajamentului luat de conducerea Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi Naționale din România (CNADNR, comanditarul și gestionarul acestei rețele magistrale). Astfel, pe sectorul dintre Izvin și Șanovița, carosabilul este aproape integral asfaltat, iar la pasajele de supratraversare a autostrăzii se poate lucra în continuare fără a afecta traficul – într-un stadiu foarte avansat aflându-se și principalul nod rutier dintre cele două municipii timișene, de la Topolovățu Mare.

Față de momentul reatribuirii acestui sector, constructorul a înregistrat un avans relativ de circa o lună, tot în avans față de obligațiile contractuale fiind și lotul care prelungește Autostrada Banatului spre Deva, cu încă 17 kilometri începând de la nodul rutier Traian Vuia – acest lot făcând parte din cei 82,5 kilometri care urmează să fie finalizați la jumătatea anului viitor.

Putem considera, așadar, drept certitudine faptul că, înainte de Crăciun, în afara Timișoarei și Aradului, va mai fi conectat la rețeaua continentală de autostrăzi și municipiul Lugoj.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns