Atenție la „premiile” irezistibile anunțate prin mesaje, de sărbători! Hackerii folosesc numele unor firme cunoscute

Mulți români au devenit zilele acestea ținta unui atac cibernetic. Oamenii primesc pe telefon sau calculator un mesaj prin care sunt anunțați că pot câștiga un telefon scump și pentru o sumă modică pot intra în posesia premiului. În realitate atacatorii cibernetici vor să ajungă la datele bancare ale utilizatorilor și de acolo până la golirea contului bancar mai este un pas. Specialiștii de la Centrul Național de Răspuns la Incidente Cibernetice au transmis și o alertă prin care oamenii sunt atenționați să ignore aceste mesaje și să fie atenți pentru că atacurile de înmulțesc de sărbători.

CITEȘTE ȘI: Distracţie pentru micii bănăţeni, pe un site… şugubăţ. Pot învăţa multe despre meleagurile pe care s-au născut

Felicitări! Astăzi este ziua dumneavoastră norocoasă! Sunteți unul dintre cei 10 utilizatori selectați aleatoriu care va obține șansa de a câștiga…”, și apoi sunt enumerate două tipuri de telefoane foarte scumpe și o tabletă. Pare o ofertă greu de refuzat, însă, din păcate nu suntem norocoși, ci mai degrabă ghinioniști pentru că am devenit ținta unui atac cibernetic.

Liviu Arsene, specialist securitate cibernetică: În cazul de față, practic, atacatorii impersonează o firmă de telefonie mobilă și pretind că ar fi vorba despre un concurs, iar pentru a se abona, utilizatorii trebuie să introducă datele de card.

Specialiștii în domeniul cibernetic spun că astfel de premii sau oferte irezistibile sunt din ce în ce mai utilizate în preajma sărbătorilor de atacatorii online. Și-au perfecționat și metodele în perioada de pandemie.

Liviu Arsene, specialist securitate cibernetică: Atacatorii au devenit foarte buni în a da senzația de legimitate, folosesc logo-ul companiei, au mai puține greșeli gramaticale în textul pe care îl compun, ar trebui să ne atragă atenția site-ul pe care îl vizităm, care poate semăna cu al firmei impersonate dar diferă o literă sau două. Am văzut campanii care vizau utilizatorii din România, campanii care impersonau instituții din România.

Mihaela Săhlean, psiholog: Oamenii au nevoie de această dorință, de a fi premiați, de a primi prețuri promoționale, de a fi oferte speciale, crezând o parte dintre ei că acestea ar fi cu dedicație, special pentru ei. Nu se mai gândesc la consecințe, iar cu internetul nu poți avea începutul unei lungi și frumoase prietenii, dacă e să ne gândim la o replică celebră din Casablanca.

Sunt și persoane care spun că nu cred în ofertele, prea bune să fie adevărate, primite pe telefon.Atacurile cibernetice s-au înmulțit în anul 2020, după ce oamenii au început să petreacă mai multe ore online din cauza crizei sanitare.

sursa digi24.ro


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns