Asociația Pro Infrastructură: România se apropie de 1000 de km de autostradă. Mai avem nevoie doar de 2000

Asociația Pro Infrastructură: România se apropie de 1000 de km de autostradă. Mai avem nevoie doar de 2000

Asociația Pro Infrastructură: România se apropie de 1000 de km de autostradă. Mai avem nevoie doar de 2000

Asociația Pro Infrastructură face o analiză a situației autostrăzilor din România, atât cele existente, cât și cele pentru care s-au încheiat contractele în vederea efecturării lucrărilor.

În acest moment, România are aproape 1000 de kilometri de autostradă, dar pentru a ajunge să circulăm ca în Vestul Europei mai avem nevoie de încă 2000, scrie stiripesurse.ro.

”Marile proiecte rutiere aflate în execuție, la control! În acest moment, România are 451 kilometri de autostradă și drum expres contractați pentru lucrări cu o valoare totală de aproape 5,9 miliarde euro, construiți de 11 antreprenori generali (asocieri).

CITEȘTE ȘI: Acuzaţii grave ale PNL Timiş! Bătaie cu bâtele într-o comună din Timiş. Primarul a fost reclamat la Poliţie

În tabelele și graficele de mai jos găsiți toate detaliile, la zi, de pe toate secțiunile de autostradă și drum expres care au contract de (proiectare și) execuție, inclusiv estimarea noastră realist-optimistă a datei de inaugurare.

În perioada următoare vom publica monitorizarea independentă de pe loturile aflate în licitație lucrări și cele aflate în pregătire (licitații și elaborare studii de fezabilitate).

Câteva cifre interesante. Avem 941,58 kilometri de autostradă și 39,85 km de drum expres în exploatare.

Dacă-i adăugăm pe cei 13,17 km din A1 Sibiu-Boița care vor fi probabil inaugurați până pe 20 decembrie, ne apropiem la mustață de borna 1000 cu 994,6 kilometri.

Mai avem nevoie de încă aproximativ 2000 pentru o rețea rutieră de mare viteză și siguranță (cât-de-cât) completă.

Din cei 2000 rămași, avem acum contracte de lucrări pe 451 kilometri cu o valoare totală actualizată de aproape 5,9 miliarde euro. Cel mai costisitor proiect este lotul 3 Sibiu-Pitești (37 km, 1,08 miliarde euro), urmat de vecinul de la nord (31,33 km, 863 milioane euro).

Liderul în acest clasament este grupul UMB (169 km cu 1,74 miliarde euro), urmat de WeBuild (68 km cu 1,43 miliarde euro) și Mapa-Cengiz (31,33 km cu 863 milioane euro) care-și împart 69% din valoarea totală a proiectelor.”, arată cei de la Pro Infrastructură.

Foto: arhivă


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *