Asociaţia Pro Infrastructură: Politicienii promit cai verzi pe pereţi cu tren de mare viteză între Bucureşti, Cluj şi Budapesta la fiecare rundă de alegeri

Asociaţia Pro Infrastructură: Politicienii promit cai verzi pe pereţi cu tren de mare viteză între Bucureşti, Cluj şi Budapesta la fiecare rundă de alegeri

Asociaţia Pro Infrastructură: Politicienii promit cai verzi pe pereţi cu tren de mare viteză între Bucureşti, Cluj şi Budapesta la fiecare rundă de alegeri

Asociaţia Pro Infrastructură reclamă, duminică, modernizarea unui traseu feroviar sinuos, care datează din 1873, cu suma de un miliard de euro. În plus, organizaţia afirmă că dezbaterea publică pe acest proiect este ”doar o bifă birocratică pusă din pix”, fără să fie acceptate soluţii reale de îmbunătăţire a traseului, transmite News.ro, citat de g4media.ro.

”Traseu feroviar sinuos din 1873 modernizat cu un miliard de euro! Cei 104 kilometri ai Magistralei 300 dintre Cluj-Napoca şi Coşlariu care leagă Oradea de capitala ţării şi de cea a Transilvaniei sunt veriga lipsă care va rămâne mulţi ani fără modernizare.

Linia dublă electrificată este notorie pentru serpentinele feroviare dintre Câmpia Turzii şi Apahida. CFR doreşte să dea 10-15 milioane de euro/km pe traseul austro-ungar din 1873. Alege să facă asta deoarece, probabil, declivitatea maximă de doar 12 la mie este foarte bună pentru marfă”, a transmis, duminică, Asociaţia Pro Infrastrcutură.

Aceasta afirmă, însă, că vor avea de pierdut călătorii.

CITEȘTE ȘI: Bătaie de joc: timișorenii de pe Strada Pepinierei au parcare, dar e ocupată de biciclete și pubele inteligente. Video

”Călătorii? Şanse mari să fie alungaţi (şi mai mulţi) dacă şantierul va începe după 2030 şi va dura 7 ani în loc de 3, fiindcă nu mai există bani în actualul exerciţiu financiar al UE, Programul Transport, care se încheie la sfârşit de 2030. Studiul de fezabilitate este în faza obţinerii acordului de mediu, deci se apropie de final.

Din păcate, consultarea publică este doar o bifă birocratică pusă din pix, nu o dezbatere veritabilă cu cetăţenii. Aşa ne alegem cu multe treceri la nivel, pasaje de 500 metri în oraşe şi, după 4 ani de analize, ajungem la soluţia din 1873”, a mai transmis organizaţia.

Potrivit acesteia, ”dacă tot băgăm un miliard, era oportun să îmbunătăţim (pe ici pe colo) traseul cu variante de viteză crescută şi optimizări utile călătorilor”.

”Politicienii promit cai verzi pe pereţi cu tren de mare viteză între Bucureşti, Cluj şi Budapesta la fiecare rundă de alegeri, dar proiectul pe această rută… este acesta”, arată specialiştii organizaţiei.


Opiniile exprimate în articolele publicate pe RENASTEREA.RO aparţin în exclusivitate autorilor! Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *