Apel pentru o Timișoară curată

timisoara curata

Federația Asociațiilor de Locatari Timișoara (FALT) cere Primăriei Municipiului Timișoara și Agenției de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș (ADID) să folosească toate prerogativele legale pentru a asigura o salubrizare corespunzătoare a orașului.

Într-un comunicat transmis de FALT se arată: „Solicităm acest lucru întrucât ADID este în principal instituția care are o relație directă cu RETIM, iar Primăria are un reprezentant în Adunarea Generală a ADID. În plus, Primăria are relații contractuale cu altă firmă, precum Brantner. Din cele mai grave probleme, amintim doar câteva: 1. Colectarea deșeurilor municipale nu se face în conformitate cu reglementările în vigoare. Articolul 11 din Contractul cadru de prestare a serviciului de salubrizare a localităților, aprobat prin Ordinul nr. 112/2007 semnat de Președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, prevede: „Colectarea deșeurilor municipale se va face după cum urmează (la completarea tabelului se va ține cont că în zonele aglomerate, unitățile de alimentație publică, unitățile sanitare cu paturi, grădinițe, creșe, cantine, restaurante și piețe colectarea se realizează zilnic, iar de la utilizatorii casnici și asociațiile de proprietari/locatari se realizează de 3 ori pe săptămână în sezonul cald – 1 aprilie – 1 octombrie – și de două ori pe săptămână în sezonul rece – 1 octombrie – 1 aprilie). Deși se prevede clar colec[1]tarea de trei ori pe săptămână în sezonul cald, RETIM, în une[1]le cartiere de case colectează deșeurile menajere doar o dată pe săptămână, creând probleme ce pot duce la afectarea sănătății cetățenilor. Cetățenii din zonele unde se colectează doar o dată pe săptămână se întreabă de ce ei sunt nedreptățiți, obligați să stea să suporte mirosul neplăcut, când, de fapt, și ei plătesc același tarif ca și ceilalți cetățeni ai orașului. 2. O a doua problemă care ține tot de RETIM este faptul că există prea puține clopote pentru colectarea sticlei, iar acestea sunt mereu pline și nu se ridică la timp. 3. Cât privește curățenia stradală, problema este și acum nerezolvată, deși s-a promis că noua firmă Brantner se va angaja ca după o perioadă de acomodare să ofere servicii de calitate, dar în fapt trec și săptămâni întregi în care firma nu face măturarea conform graficelor. Solicităm ca aceste grafice să fie permanente, pentru ca cetățenii să nu fie nevoiți, zilnic, să verifice pe site-ul Primăriei când se face măturatul pe strada lor. În plus, pentru asociațiile de proprietari este util să se cunoască aceste grafice pentru a încerca să suplimenteze măturarea cu ajutorul femeilor de serviciu în zile în care nu este programată firma de curățenie. 4. Nici problema deșeurilor vegetale nu este rezolvată corespunzător. Asociațiile de proprietari și cetățenii, în marea lor majoritate, întrețin spațiile verzi de pe domeniul public, dar nu sunt ajutați să scape de aceste deșeuri vegetale. A pune cetățenii să meargă cu aceste deșeuri pe nu știu unde nu e o soluție. Colectarea deșeurilor vegetale ar trebui să se facă periodic, de către o firmă care are contract cu Primăria. Am enumerat doar câteva din cele mai importante probleme care necesită o rezolvare cât mai urgentă”.

Menționăm că Federația Asociațiilor de Locatari Timișoara este membră a Ligii Asociaţiilor de Proprietari HABITAT – România, care este membră IUT – International Union of Tenants. Comunicatul este semnat de împuternicitul Comitetului Director, ing. Petru Olar


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *