Ai maşină? Atunci, sigur, te interesează!

Așteptată cu sufletul la gură de zecile de mii de șoferi timișeni, Legea RCA, așa cum este cunoscut actul normativ care își propune „echilibrarea și consolidarea sistemului asigurărilor auto“, nu duce lipsă de modificări substanțiale ale actualelor reglementări, ba chiar dimpotrivă.

După posibilitatea achitării în rate a RCA, scăderea daunelor morale și răscumpărarea primei de asigurare, ultima găselniță a proiectului de lege este posibilitatea acordată proprietarilor de autoturisme de a suspenda polița de asigurare pe perioada în care nu folosesc mașina.

Cu siguranță că noua prevedere va fi îndrăgită mai ales de șoferii care nu se sinchisesc prea mult de Codul rutier și care, prin urmare, sunt predispuși să ajungă în postura pietonului de nevoie, cu permisul de conducere suspendat pe o anumită perioadă. Pentru aceste persoane, noutățile legislative le vin ca o mănușă, scutindu-i de o cheltuială în plus în intervalul de timp în care urcă la volan doar pentru eventuala toaletare a… habitaclului.

RCA, mai ieftin pentru tineri

Ce-i drept, anunțând măsura care permite șoferilor să suspende poliţele de asigurare de răspundere civilă a autovehiculelor pe perioada în care vehiculul nu este utilizat, Autoritatea de Supraveghere Financiară n-a făcut cunoscut și proiectul în integralitatea sa.

Legea RCA rămâne așadar, vorba lui Topîrceanu, „lung prilej de vorbe și de ipoteze“, fiind atacată îndeosebi de transportatori „deoarece în forma actuală nu conduce la o reducere a prețurilor pe segmentul RCA și presupune doar obligații pentru asigurați, atât persoane fizice, cât și juridice, fiind redactat numai în interesul companiilor de asigurări“, după cum afirmă reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România.

Asta deși Autoritatea de Supraveghere Financiară a anunțat că cinci societăți de asigurare au fost deja notificate pentru a scădea primelor aferente asigurării RCA. De altfel, pe anumite segmente, prețul asigurării auto a scăzut deja, comparativ cu începutul anului trecut.

În Capitală, cel puțin, un tânăr în vârstă de 27 de ani care conduce un Logan de 1,6 litri și 90 de cai putere plătește acum pentru cel mai ieftin RCA de pe piață 1.325 de lei pentru un an, față de cel puțin 1.400 de lei, cât avea de scos din buzunar în martie 2015.

Bănățenii plătesc mai puțin

Ca în multe alte domenii, Timișoara face notă discordantă cu restul țării și în peisajul asigurărilor auto, căci în zona de vest – și în capitala Banatului mai abitir – au început să umble la prețuri și asigurători care nu se bazează neapărat pe vânzările de polițe RCA și care, anul trecut, se prezentau cu tarife atât de puțin atractive pentru șoferi încât practic se (auto)excludeau din start de pe piață.

Fie că vorbim despre Allianz-Țiriac sau de Groupama, două dintre cele mai elocvente exemple care ilustrează situația descrisă mai sus, asiguratorilor de acest fel le-a dat mâna să recurgă la această strategie, pe baza nivelului redus al daunalității în zona de vest, comparativ cu Bucureștiul sau estul țării.

Pe de altă parte însă, deși scăderile medii de prețuri sunt mult mai mari decât în Capitală, în privința celei mai ieftine asigurări Timișoara nu mai are avantaj comparativ cu alte zone din țară, dată fiind retragerea de pe piața locală a Astra Asigurări.

Concret, apelând la același exemplu al unui șofer în vârstă de 27 de ani care conduce un Logan de 1,6 litri și 90 de cai putere, evoluția prețului primelor de asigurare se prezintă la Timișoara astfel:

City Insurance – 2.200 de lei în 2014, 1.325 de lei în 2015, în scădere cu 40 la sută; Groupama – 3.800 de lei în 2014, 1.842 de lei, în scădere cu 51 la sută; Carpatica – 2.100 de lei în 2014, 2.546 de lei în 2015, în creștere cu 21 la sută; Allianz-Țiriac – 1.950 de lei în 2015.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns