Aeroportul Timișoara rămâne fără opt destinații, începând din ianuarie 2024

Aeroportul Timișoara rămâne fără opt destinații, începând din ianuarie 2024

Aeroportul Timișoara rămâne fără opt destinații, începând din ianuarie 2024

Compania low-cost Wizz Air va renunța la zborurile spre opt destinații, de pe Aeroportul Internațional Timișoara, începând din prima lună a anului viitor.

Informația a apărut inițial pe portalul de specialitate www.boardingpass.ro , conform căruia, în primele trei luni ale anului 2024, Wizz Air va suspenda următoarele zboruri:

Timișoara – Bari – 16 ianuarie – 14 martie

Timișoara – Bologna – 29 ianuarie – 16 martie

Timișoara Frankfurt Kahn – 15 ianuarie – 16 martie

Timișoara – Baden-Baden – 15 ianuarie – 16 martie

Timișoara – Memmingen – 14 ianuarie – 2 februarie

Timișoara – Roma – 14 ianuarie – 15 martie

Timișoara – Madrid – 16 ianuarie – 14 martie

Timișoara – Valencia – 16 ianuarie – 14 martie

Celelalte rute rămase – Londra, Barcelona, Paris Beauvais, Dortmund, Bruxelles Charleroi, Milano – vor avea parte de reducerea numărului de zboruri săptămânale.

„Voi merge vineri la ei pentru o discuție. Nu numai în Timișoara, în toată țara vor să reducă cursele care nu sunt profitabile. Sunt la limită și ei, dar o să vedem după ziua de vineri. Suntem în discuții și cu Ryanair, pentru o revenire”, a declarat pentru www.stiridetimisoara.ro (Lovitură grea pentru Aeroportul Timișoara. Wizz suspendă din ianuarie opt curse!), Daniel Stamatovici, directorul general al Aeroportului Internațional Timișoara.

Referitor la impactul suspendării curselor Wizz Air spre cele 8 destinații, acesta a mai spus că nu este foarte optimist în ceea ce privește dinamica curselor comerciale.

CITEȘTE ȘI: Undă verde pentru noul stadion al Timişoarei! Va costa 169 de milioane de euro

“Este o criză care urmează la nivel mondial, se va manifesta peste tot, cu siguranță va fi o reorgnizare pe toate palierele în lumea aviației. Cu siguranță, dar o să vedem cum vom trece peste (…) Nu chiar așa, dar mă așteptam la o reorganizare a spațiului”, a mai precizat directorul general al AIT.

Situația este cu atât mai delicată și pentru că, la finele lunii decembrie 2023, va fi gata construirea noului terminal de plecări externe, care ar trebui dat în folosință în aprilie 2024. Împreună cu terminalul de sosiri externe, cele două pot gestiona un flux de trei milioane de pasageri pe an.

Terminalul de plecări extern este o investiție foarte mare, de 38 de milioane de euro, jumătate din sumă fiind din fonduri europene și de la bugetul de stat și 50% din fonduri proprii ale aeroportului timișorean.

Noul terminalul de Sosiri Curse Externe este deja în exploatare începând din 29 iulie 2021. Acesta are o suprafață totală de 4.383 mp, iar investiția s-a ridicat la 30,35 milioane de lei, fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat și din veniturile proprii ale aeroportului.

O altă investiție, care nu se resimte direct în confortul pasagerilor, dar este foarte importantă pentru funcționarea în condiții optime dar și pentru atragerea de companii aeriene este noul sistem integrat de securitate aeroportuară, în valoare de 28 de milioane de euro.

Un sistem complex, care cuprinde noi componente de securitate perimetrală, sisteme video de ultimă generație, o remiză nouă și foarte performantă pentru pompieri și salvatori și alte sisteme integrate, dedicate securității aeriene și aeroportuare.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

5 thoughts on “Aeroportul Timișoara rămâne fără opt destinații, începând din ianuarie 2024

  1. Nu are nici o legătură cu rentabilitatea curselor, acele rute sunt foarte rentabile. E vorba ca în ultimii ani Airbus i-a bătut rău pe Boeing și, ca urmare, deodată avioanele Airbus au niște probleme nedescoperite până acum la unele tipuri de motoare.

      1. Pai nu ai înțeles nimic. E vorba de variantele echipate cu motoare Whitney&Pratt făcute în USA și care nu au avut nici o problema până acum. Dar de când Boeing (USA) merge tot mai prost, s-au trezit cei de la W&P ca motoarele au niște probleme și avioanele trebuie sa rămână la sol. Pricepi acum?

  2. Timisoara are cel mai slab aeroport, sunt orașe mai mici care au mai multe destinații de zbor,oare de ce?
    De ce mai avem aeroport ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *