Activități educaționale dedicate Zilei Naționale a României, derulate la Școala Gimnazială nr. 19 ”Avram Iancu” din Timișoara

Activități educaționale dedicate Zilei Naționale a României, derulate la Școala Gimnazială nr. 19 ”Avram Iancu” din Timișoara

Activități educaționale dedicate Zilei Naționale a României, derulate la Școala Gimnazială nr. 19 ”Avram Iancu” din Timișoara

Manifestările prilejuite de sărbătoarea Zilei Naționale au animat spiritul unității, al solidarității și al bucuriei în inimile preșcolarilor, elevilor și cadrelor didactice din instituțiile de învățământ românești.

De la mic la mare, actorii principali ai educației și-au dat mâna pentru a marca, în aceste zile, importanța identității naționale și culturale, exprimate prin diverse activități desfășurate în spiritul semnificației zilei de 1 Decembrie.

CITEȘTE ȘI: 80 de minute de așteptare la ieșirea din România prin vestul țării

La Școala Gimnazială nr. 19 ”Avram Iancu” din Timișoara, de pildă, atât profesorii, cât și elevii au desfășurat orele îmbrăcați în tradiționala ie românească.

În clase au răsunat cântece, s-au recitat poezii, s-a vorbit despre însemnătatea istorică a Marii Uniri, s-au realizat desene tematice.

Timp de două zile, biblioteca unității de învățământ a fost locul în care copiii au putut admira porturi populare vechi, provenite din diverse regiuni ale țării, curiozitatea lor fiind ”astâmpărată” de fascinantele povestiri și explicațiile oferite de scriitoarea Florina Jinga, bibliotecara cu privirea blândă și vocea caldă care, zilnic, îi călăuzește pe școlari în miraculoasa lume a lecturii. Și tot ca o expresie a unității naționale, pe holul principal al clădirii școlii de pe Bulevardul Cetății, la loc de cinste, au fost expuse, cu titlu ilustrativ, obiecte și însemne populare provenite din toate regiunile țării.

Elevii, răspunzând cu entuziasmul specific vârstei, au dat curs, la rându-le, inițiativei conducerii unității de învățământ de a se implica, alături de profesorii lor, în multiple activități nonformale, contribuind, prin abilitățile proprii, la însuflețirea spiritului care domnește, de regulă, într-o școală.

Căci educația, până la urmă, nu se rezumă doar la transmiterea de conținuturi, la actul formal de învățare-predare, ci se consolidează, etapă cu etapă, și prin exemplul propriu pe care îl oferim celor din jur.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *