Acestea sunt prioritățile Timișului pentru următorii trei ani. Pe ce se concentrează

Consilierii județeni au aprobat planul de acțiune actualizat al județului Timiș pe perioada 2017-2020 pentru pregătirea, promovarea și implementarea proiectelor de investiții ca parte a Programului Strategic Multianual de Dezvoltare pentru perioada 2015-2023.

Pe primele locuri printre prioritățile județului se află investițiile în infrastructura rutieră, pentru care instituția va încerca să obțină fonduri atât prin programele europene, cât și prin cele naționale de dezvoltare, iar acolo unde nu se poate, va pune la bătaie banii din vistieria proprie.

Mai mult, plecările și intrările în Timișoara vor avea – aproape toate – patru benzi, astfel încât capitala Banatului să-și confirme viitorul rol de metropolă. Sunt vizate, de asemenea, drumurile care fac legătura cu județele învecinate.

 

Pe patru benzi până la Moșnița

În planul de acțiune aprobat în cadrul plenului Consiliului Județean Timiș figurează nu mai puțin de 37 de obiective legate de infrastructura rutieră. Printre acestea se află lărgirea drumului până la autostradă, a celui care duce de la centură până la aeroport, precum și a celui care duce de la Timișoara la Moșnița Nouă. Pentru acesta din urmă s-a aprobat și începerea exproprierilor.

„Ca urmare a extinderii zonei rezidențiale și comerciale, traficul rutier a crescut considerabil, astfel că în anumite intervale ale zilei circulația se desfășoară în condiții de siguranță și confort scăzute, motiv pentru care au loc numeroase incidente/accidente rutiere.

În acest sens, în anul 2017, s-a intervenit asupra documentației tehnice inițiale, în vederea adoptării și includerii unor lucrări suplimentare (de exemplu: realizarea trotuarelor și a pistelor pentru bicicliști pe toată lungimea pe partea stângă; iar pe partea dreaptă, din vatra satului până la sfârșitul traseului proiectat; amenajarea unui sens giratoriu la intersecția cu strada Berlin; realizarea unei intersecții lărgite pentru întoarcerea autovehiculelor – la strada Poștei; amenajarea unor alveole pentru stații de transport în comun și pentru staționarea taxiurilor; realizarea iluminatului public stradal pe toată lungimea pe partea stângă, iar pe partea dreaptă din vatra satului până la sfârșitul traseului proiectat)”, se arată în raportul atașat proiectului de hotărâre.

Drumul va costa 34,4 milioane de lei, iar fondurile vor fi asigurate prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL).

 

Drumuri, cântare și noduri

Un alt obiectiv de investiții de mare interes pentru timișeni este amenajare nodurilor de descărcare a circulației de pe autostrada A1 la Bethausen și Șanovița, pentru conectarea la drumurile județene din zonă, al căror cost estimat se ridică la 12 milioane de euro. De asemenea, până anul viitor, urmează să fie construit, în sfârșit, spațiul de servicii și control pentru verificarea tonajului pe DJ 691, la intrarea în Alioș.

Costurile ajung la 800.000 de lei și vor fi achitate din bugetul CJT. Investiția se află în faza de expropriere a terenului. Se prevede, de asemenea, lărgirea la patru benzi a porțiunii de drum dintre Ghiroda și centura Timișoarei.

 

Poduri și piste pentru biciclete

CJT și-a propus să construiască, din fonduri proprii, trei poduri, la Găvojdia, Cheglevici și Beba Veche. De asemenea, se intenționează amenajarea de piste pentru biciclete pe drumurile județene. Deocamdată, costurile nu sunt estimate, dar se lucrează la elaborarea studiului de fezabilitate.

Prioritățile au rămas, în majoritate, identice cu cele enunțate în primăvara acestui an. Lucrurile se mișcă la unele drumuri județene, dar poate nu la fel de repede cum și-ar dori locuitorii direct afectați de absența unei infrastructuri vrednice de secolul XXI.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 Răspunsuri “Acestea sunt prioritățile Timișului pentru următorii trei ani. Pe ce se concentrează

  1. Pe cand si reabilitarea unor strazi din Timisoara? Spre exemplu pentru srada Grigore Alexandrescu intre C. Aradului si C. Torontalului au fost prewvazute pentru 2016 circa 3,5 milioane lei. Se termina in curand 2017 si nu s-a miscat nimic!? 15-20 de minute ca sa ajungi dintro parte in alta la orele de varf, lipsa trotuare, incepe iar scoala si copii sunt expusi accidentelor, strada e foarte ingusta si pe marginea ei e mocirla, nu sunt mijloace de transport in comun si suntem deja cateva mii de locuitori in acest cartier nou. Bineanteles ca ar mai lipsi multe (oficiu postal, farmacie, magazin alimentar) dar acestea nu tin neaparat de Primarie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare