Accesarea registrului electronic pentru conturi bancare și de plăți, amânată cu o săptămână

dgrfptregcec

Agenția Națională de Administrare Fiscală a amânat, l solicitarea mediului de afaceri, operaționalizarea Registrului central electronic pentru conturi bancare și conturi de plăți identificate prin IBAN,  prevăzută inițial în data de 4 ianuarie, pentru data de 11 ianuarie 2021.

CITEȘTE ȘI: Salariul minim în 2021 va fi 2.300 lei. Înseamnă 1.386 lei „în mână”

Operaționalizarea Registrului central electronic pentru conturi bancare și conturi de plăți identificate prin IBAN se realizează în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111 din 2020. ”Astfel, reamintim entităților raportoare prevăzute la art. 61 din Legea nr. 207/2015, că, în termen de 10 zile de la operaționalizarea Registrului, au obligația de a transmite organului fiscal central toate informațiile prevăzute la art. VIII, alin. (1) din O.U.G. nr. 111/2020* privitoare la persoanele fizice, juridice sau alte entități fără personalitate juridică care au deschis conturi între data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență până la data raportării”, precizează Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice (DGRFP) Timișoara din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Pentru rigoare, OUG 111/2020 prevede, la art. VIII, alin. (1), că „în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică au obligaţia de a transmite organului fiscal central lista titularilor persoane fizice, juridice sau a altor entităţi fără personalitate juridică care au deschise conturi la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi celelalte informaţii prevăzute la art. 61 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, privitoare la identitatea persoanelor şi la numărul IBAN”. Pentru detalii, cei interesați pot apela telefonic serviciul de asistență și îndrumare a contribuabililor din cadrul ANAF, la nr. 031.403.91.60.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *