Acces extins la cazierul fiscal al contribuabililor

În vederea reducerii birocrației, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) va extinde accesul autorităților și instituțiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor, prin sistemul informatic PatrimVem.

În această bază de date comună sunt colectate, agregate și puse la dispoziția utilizatorilor informații din diverse surse privind bunurile impozabile deținute de persoanele fizice și juridice, veniturile impozabile ale persoanelor fizice și informații despre conturile deținute de contribuabili în instituțiile bancare.

Prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor puse la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice prin sistemul informatic, s-a creat cadrul legal privind posibilitatea asigurării de către autoritatea fiscală a unor servicii de transmitere a datelor de identificare a instituţiei de credit unde persoana are sau a avut calitatea de titular de cont, de consultare şi transmitere de informaţii din declaraţiile D112, a adeverinței de venit, a certificatului de atestare fiscală (CAF) în formă electronică, a informaţiilor privind cuantumul şi natura veniturilor, a datelor privind clădirile, terenurile şi vehiculele aflate în proprietate, precum și a altor date din declaraţiile fiscale și din situaţiile financiare depuse de către contribuabili.

Măsura avută în vedere de MFP constă în lărgirea accesului la informaţiile cu caracter fiscal deţinute de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), respectiv cu cele din cazierul fiscal (informaţii privind faptele sancţionate contravenţional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară). Proiectul actului normativ se află în dezbatere publică.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns