Porţiunea de autostradă dintre Traian Vuia şi Margina rămâne închisă, deşi pe ea s-ar putea circula. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere invocă probleme juridice care o împiedică să preia de la constructor această parte din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva.
Preconizaţi să fie daţi circulaţiei la mijlocul lunii decembrie, cei 15 kilometri de autostradă dintre Traian Vuia şi Margina rămân închişi, cel mai probabil până se va încheia construcţia întregului lot.
Astfel, speranţele şoferilor de a nu mai tranzita Făgetul, se năruie, pentru că CNAIR a anunţat că nu mai poate avansa o dată clară la care se va deschide bucata de autostradă, din cauză că nu se poate recepţiona doar o jumătate din lot, ci totul.
CITEŞTE ŞI: Operațiile estetice au schimbat-o. Timişoreanca Alina Vidican a ajuns de nerecunoscut
Asta, în condiţiile în care pe parcursul acestui an, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor, a declarat în repetate rânduri că jumătate din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva va fi dată în folosinţă pe 15 decembrie.
Nefolosirea acestei porţiuni blochează efectiv circulaţia pe Drumul Naţional 68A, în special în zilele de vineri, când în Făget este zi de târg. Aglomeraţia din oraş duce la cozi imense, care ajung până la intrarea pe autostradă, la Traian Vuia.
Acest fapt s-a întâmplat şi în data de 23 decembrie, când de dimineaţa şi până seara şirul de maşini s-a întins pe aproape 20 de kilometri.
“Autostrada ar fi funcţionat pentru Dumbrava şi Făget exact ca o şosea de centură. Trebuie să aşteptăm să o finalizeze, pentru că nu avem ce să facem”, ne-a declarat Marcel Avram, primarul Făgetului.
Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, în lungime de 28 de kilometri, este construit de asocierea SALINI IMPREGILO SpA si S.E.C.O.L, iar valoarea contractului încheiat în octombrie 2013 este de 562,73 milioane lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă finanţare de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune. De la Margina la Deva mai sunt de realizat numeroase lucrări, printre care şi construcţia unor tuneluri, care, cel mai probabil nu vor fi finalizate în 2017, scrie redesteptarea.ro.