6 sfaturi pentru a face cumpărături online în siguranță

carte

Există toate motivele din lume pentru a face cumpărături online. Selecția este uluitoare. Puteți cumpăra orice – de la gadget-uri, la cărți online. Există întotdeauna reduceri, cumpărăturile sunt sigure, iar transportul este rapid. Chiar și returnările sunt ușoare, dacă alegeți magazinele online potrivite. Cumpărăturile nu au fost niciodată mai ușoare sau mai convenabile pentru consumatori. Și în epoca COVID, este mai sigur decât să mergeți în magazin, chiar dacă sunteți complet vaccinat.

 

Dar ce facem cu securitatea online? Centrul de reclamații împotriva criminalității pe internet (IC3) al lui FBI a spus că infracțiunea cibernetică numărul 1 din 2019 a fost legată de cumpărături online: neplata sau ne-livrarea bunurilor cumpărate.

 

Deși oarecum alarmante, aceste statistici nu ar trebui să vă împiedice să faceți cumpărături online, precum carti sau electrocasnice. Trebuie pur și simplu să vă folosiți de bunul simț și să urmați câteva sfaturi practice. Iată îndrumările noastre de bază; folosiți-le și puteți face cumpărături cu încredere.

Folosiți site-uri web familiare

Începeți de la un site de încredere. Rezultatele căutărilor online vă pot devia, mai ales atunci când treceți de primele pagini de linkuri. Dacă cunoașteți site-ul, este posibil ca acesta să fie mai puțin probabil să fie nesigur. Feriți-vă de ortografiile greșite sau de site-urile care utilizează un domeniu diferit (.net în loc de .com, de exemplu) – acestea sunt cele mai vechi trucuri din carte. Da, reducerile pe aceste site-uri ar putea părea atrăgătoare, dar așa vă păcălesc să le oferiți informațiile dvs.

Căutați lacătul

Nu cumpărați niciodată nimic online folosind cardul dvs. de credit sau debit de pe un site care nu are instalată criptarea SSL. Veți ști dacă site-ul are SSL deoarece adresa URL a site-ului va începe cu HTTPS – în loc de doar HTTP. Va apărea o pictogramă a unui lacăt blocat, de obicei în stânga adresei URL în bara de adrese sau în bara de stare de mai jos; depinde de browserul dvs. HTTPS este standard acum chiar și pe site-urile care nu sunt e-commerce, suficient pentru ca Google Chrome să semnalizeze orice pagină fără S-ul suplimentar ca „fiind nesigură”. Deci, un site fără lacăt ar trebui să iasă în evidență și mai mult.

Nu oferiți prea multe informații

Niciun retailer de cumpărături online nu are nevoie de CNP-ul sau seria dvs. de buletin sau de ziua dvs. de naștere pentru a face cumpărături. Cu toate acestea, dacă acestea ajung pe mâna actorilor malițioși, alături de numărul cardului dvs. de credit, aceștia pot face multe daune. Cu cât știu mai multe despre dvs., cu atât le este mai ușor să vă fure identitatea. Când este posibil, limitați-vă la cât mai puține date cu caracter personal.

Folosiți parole puternice

O publicație cunoscută și-a întrebat cititorii dacă își schimbă frecvent parolele. 11% au susținut că au făcut-o în fiecare zi, dar acei oameni sunt fie paranoici sau mincinoși. Marea majoritate a persoanelor își schimbă o parolă doar pentru a proteja confidențialitatea de câteva ori pe an (27%) sau mai probabil, niciodată (35%).

 

Dacă faceți parte din ultimul grup, vom insista să vă asigurați că utilizați parole sigure. O parolă puternică nu este niciodată mai importantă decât atunci când folosiți servicii bancare sau faceți cumpărături online.

 

Nicio parolă nu este perfectă. Mișcarea mai inteligentă ar fi să utilizați un manager de parole pentru a crea unele sigure, care nu pot fi urmărite. Acesta le va genera și le va introduce automat, astfel încât să nu trebuie să vă gândiți la asta.

Verificați-vă conturile în mod regulat

Nu așteptați să vină salariul la sfârșitul lunii. Conectați-vă în mod regulat online, în special în timpul sezonului de vacanță, pentru a vizualiza extrase electronice pentru cardul dvs. de credit, cardul de debit și conturile de economii. Uitați-vă după orice tranzacții frauduloase, chiar și cele provenite de la site-uri de plăți.

 

Ar trebui să faceți cumpărături online numai cu un card de credit. Dacă cardul dvs. de debit este compromis, escrocii au acces direct la fondurile bancare. Dacă vedeți ceva în neregulă, ridicați telefonul pentru a rezolva problema rapid. În cazul cardurilor de credit, plătiți factura numai atunci când știți că toate tranzacțiile dvs. sunt corecte. Cu toate acestea, aveți la dispoziție 30 de zile pentru a notifica banca sau emitentul cardului; după aceea, s-ar putea să răspundeți pentru tranzacții.

Inoculați-vă computerul

Escrocii nu stau în preajmă și așteaptă să le oferiți datele; uneori, vă oferă ceva în plus pentru a ajuta lucrurile să se miște mai rapid.

 

Trebuie să vă protejați împotriva malware-ului cu actualizări regulate ale programului dvs. antivirus. Plătiți pentru o suită de securitate completă, care va avea software antivirus, dar, de asemenea, va lupta împotriva spamului, a emailurilor de tip phishing și a atacurilor de phishing de pe site-uri web (acestea din urmă încearcă să vă fure informațiile personale imitând un mesaj sau un site care pare legitim).

 

Totuși, nu este suficient doar să aveți programul instalat. Asigurați-vă că instrumentele dvs. anti-malware sunt actualizate constant. În caz contrar, ele pot permite accesul oricăror amenințări noi – și există întotdeauna amenințări noi.

 

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *