1.681 de elevi timișeni identificați cu media neîncheiată pe primul semestru

Numărul elevilor timișeni a căror situație școlară a rămas neîncheiată în primul semestru se ridică la 1.681, aproape dublu față de anul precedent. Cei mai mulți sunt elevi din ciclul gimnazial – 804, urmați de cei care frecventează cursurile învățământului liceal – 394.

Cauzele sunt diverse, începând de la absenteism, lipsa de implicare a părinților, până la inexistenta unui operator de internet în zonă. Semnale îngrijorătoare vin însă și din ciclul primar, unde 316 elevi au intrat în semestrul al II-lea cu situația școlară neîncheiată. Profesorii au la dispoziție, potrivit Ministerului Educației, opt săptămâni pentru a rezolva această problemă, inclusiv prin activități didactice remediale, însă dificultățile cele mai mari ar putea să apară în cazul elevilor care refuză să vină la școală pentru a recupera materia, întrucât aceste programe nu sunt obligatorii. În plus, au fost identificate și situații în care familiile unor elevi au dat dovadă de dezinteres față de actul educațional în cazul propriilor copii. „Noi vom face toate eforturile ca un număr cât mai mare de elevi să fie cuprins în aceste programe remediale pentru a-și putea îmbunătăți cunoștințele și competențele pentru viitor. În acest moment, strângem date pentru a vedea care sunt cauzele”, a precizat inspectorul școlar general Marin Popescu.

Astfel de activități vor fi organizate în toate unitățile de învățământ din Timiș, constatându-se un nivelul diminuat de cunoștințe al elevilor din toți anii de studiu. Nu doar în România, ci și în sistemele de învățământ ale multor state s-a remarcat o calitate mai slabă a actului educațional desfășurat în mediul virtual. În perioada următoare, Ministerul Educației urmează să elaboreze strategia de desfășurare a activităților remediale la nivel național. Pe de altă parte, Inspectoratul Școlar Județean Timiș a creionat, încă din toamnă, un program pentru realizarea unor activități remediale în învățământul preuniversitar din mediul rural, educația în această zonă fiind una dintre prioritățile instituției. ”Ne dorim să facem meditații cu elevii din clasa a VIII-a care participă la examenul național, focusându-ne pe acele unități de învățământ care au un procent de promovabilitate la Evaluarea Națională aproape de zero. Noi am identificat la nivelul inspectoratului un număr între 21 și 25 de unități de învățământ din mediul rural cu rezultate slabe la examenele naționale, am stabilit și profesorii de matematică care vor participa la aceste activități împreună cu profesorii de la catedră. De asemenea, am stabilit și unitățile de învățământ pentru pregătirea elevilor la limba și literatura română, iar până în prezent s-au înscris zece profesori pentru desfășurarea acestor activități”, a afirmat inspectorul școlar general Marin Popescu.

0 Comments

No Comment.