Zona Gării de Nord rămâne batjocura administrației USR a Timișoarei

Zona Gării de Nord rămâne batjocura administrației USR a Timișoarei

Zona Gării de Nord rămâne batjocura administrației USR a Timișoarei

Pentru a opta oară în cinci ani, edilii Timișoarei vin cu noi și mai vechi promisiuni neonorate pentru a curăța zona Gării de Nord și a o readuce la civilizație.

Marea inovație este… pista pentru biciclete, deși numărul bicicliștilor care vin cu trenul la Timișoara este zero. Cea mai veche promisiune neîmplinită nici în al doilea mandat al echipei USR este parcarea suspendată din spatele blocurilor de pe bulevardul General Dragalina.

Flotare logică: cine merge cu bicicleta să ia trenul?

Primăria Timișoara a anunțat marți, 18 martie 2025, că “a demarat astăzi modernizarea zonei Gara de Nord pentru a răspunde solicitărilor cetățenilor și pentru a îmbunătăți prima impresie a orașului pentru cei care ajung la Timișoara cu trenul.

Principalele intervențiile vizează transformarea piațetei situată vis-a-vis de gară într-o zonă de odihnă umbrită și creșterea numărului de locuri de parcare”.

O primă intervenție care nu schimbă aproape nimic din funcțiunile amplasamentului de peste drum de clădirea gării ar fi că, pentru a permite extinderea spațiilor destinate publicului, stația de taxi va fi mutată câțiva metri, iar o parte a asfaltului existent va fi înlocuită cu dale.

Asta deși cele mai înghesuite culoare sunt stațiile de transport în comun pe ambele sensuri și nu trotuarul din fața magazinelor.

Deși ar fi nevoie de o reparație capitală a liniei de tramvai și de o reamenajare a intersecției, Primăria Timișoara este din nou ruptă de realitate și vine cu încă o extravaganță fără rost: va conecta gara cu rețeaua de piste velo de pe malul Begăi, de parcă cineva ar merge cu bagajele la gară sau ar veni la Timișoara călare pe bicicletă.

Traficul de bicicliști înspre și dinspre zona gării este extrem de redus însă aceasta este una dintre ambițiile de a face lucruri facile, cum ar fi o peliculă de vopsea, care ia jumătate dintr-o bandă de carosabil sau din trotuar și brusc apare pista de biciclete.

gara de nord6

 

Bineînțeles că aspectele cele mai importante, care țin de siguranță dar și de sănătatea publică nu au fost luate în calcul.

Întreaga zonă este un imens depozit de gunoi, în care mișună șobolanii și se adună praful, iar oamenii fără adăpost își fac veacul din fostul sediu al Poliției TF și clădirea de lângă, care zace abandonată, iar un alt focar de infecție este chiar în spațiul dintre cele două clădiri, în fața unui parter distrus și abandonat, care pe vremuri era local de alimentație publică.

În spatele blocurilor de pe bulevardul General Dragalina sunt stive de gunoi și mobilă veche, șobolanii umblă nestingheriți, iar oamenii străzii și unii migranți își fac adăpost peste noapte sub cartoane sau printre pubele și mobilierul vechi, abandonat.

Aceste aspecte însă nu intră în planurile prezentate pe 18 martie de către Primăria Timișoara din simplu motiv că nu sunt la vedere, iar zecile de sesizări ale locatarilor din blocurile turn de pe bulevard nu le ia nimeni în seamă, așa cum Renașterea bănățeană v-a prezentat zona și în iunie 2024 (Timișoara, raiul șobolanilor: invadată de rozătoare, după criza gunoaielor și lipsa deratizării).

Primăria Timișoara a anunțat o campanie de deratizare pentru combaterea rozătoarelor, desfășurată între 10 și 24 februarie 2025.

Cu toate acestea, rozătoarele continuă să îi îngrozească pe locuitorii din blocurile de lângă gară. În acest adevărat focar de infecție, majoritatea oamenilor din blocuri au început să țină pisici, în încercarea de a scăpa de invazia rozătoarelor.

Doar că, spun locatarii blocurilor de lângă Gara de Nord, unii șobolani sunt atât de mari încât nici pisicile nu îi atacă.

Oamenii sunt cei care pun capcane sau cutii cu otravă, pe lângă cele puse de firmele angajate de către municipalitate.

Mult-promisa parcare etajată, înlocuită cu una la nivelul solului

Fără a da un orizont de timp, cei de la primărie spun că proiectul include, în a doua etapă, amenajarea de locuri de parcare pe locul garajelor dezafectate din spatele blocurilor situate pe bulevardul General Dragalina nr.40-42.

Această inițiativă a municipalității va contribui la optimizarea spațiului și la creșterea numărului de locuri de parcare disponibile pentru rezidenți și vizitatori.

Lucrările vor fi realizate etapizat de către Societatea de Drumuri Municipale, care a început chiar din 18 martie semnalizarea șantierului. Adică s-au apucat să pună țăruși și benzi de delimitare, pentru a da măcar aspect de șantier.

În paralel, municipalitatea susține că va continua demersurile pentru realizarea unei parcări cu parter, două etaje și terasă circulabilă în spatele blocurilor de pe bulevardul Dragalina și de pe Splaiul Nicolae Titulescu.

În prezent, terenul este ocupat de garaje dezafectate, iar investiția este în etapa studiului de fezabilitate – etapă în care se află din anul 2022.

Următorul pas, promis tot de acum 3 ani, constă în elaborarea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) necesar pentru optimizarea investiției și impus prin Planul Urbanistic General.

Această poveste este la fel de veche ca și prima campanie a actualului primar, ideea fiind vehiculată încă din perioada electorală a anului 2020.

În primul mandat de4 ani de mandat, au construit 0 % din parcările promise. Tot în 2020, în campania electorală, candidatul Dominic Fritz a făcut o listă cu zeci de promisiuni neonorate de către administrația Robu.

Tot atunci a lansat pe pagina de internet oficială, www.dominicprimar.ro, un program cu obiectivele sale pentru mandatul 2020 – 2024.

Evident că, după 4 ani de eșecuri și angajamente pe care nu le-a respectat, acum programul de pe pagina oficială a primarului Frizt a fost șters.

Inițial s-au promis parcări suspendate și parcări subterane, însă după patru ani, nici măcar o astfel de parcare nu a trecut de faza de proiect.

Singurele parcări, impropriu zis construite, sunt locurile de parcare trasate cu vopsea pe diverse străzi sau zone verzi, unde oamenii parchează de ani de zile, doar că acum au intrat în japca sistemului Timpark și din banale locuri de parcare, au devenit “parcări amenajate” pentru care timișorenii trebuie să plătească.

Chiar dacă pe aceste străzi nu s-au investit decât sume infima, pentru vopsea, stâlpișori și semne cu Timpark.

Anunţată cu surle şi trâmbiţe, în toamne anului 2022, parcarea etajată din zona Gării de Nord, de pe Bulevardul Dragalina, care urma să numere 150 de locuri, a murit înainte de a se naşte.

Proiectul pe care îl promitea Fritz, trebuia să înceapă cu un studiu de fezabilitate, pentru care a fost organizată o licitaţie, iar contractul cu firma câştigătoare a fost semnat pe data de 6 decembrie 2022.

Dar, după numai o lună de la semnarea contractului pentru realizarea SF-ului, acesta a fost reziliat.

Apoi, Primăria Timișoara a anunțat pe 12 octombrie 2023, că, împreună cu Timpark, a finalizat licitația pentru întocmirea Studiului de Fezabilitate pentru o nouă parcare de aproximativ 150 de locuri în zona Gării de Nord. Contractul a fost atribuit, iar firma câștigătoare va începe elaborarea proiectului.

Instituția nu a menționat nimic despre costul viitoarei parcări, termene de începere și finalizare și nici din ce bani va asigura finanțarea lucrării, care se dorește una de anvergură.

Viitoarea parcare, cu parter, două etaje și terasă circulabilă, va fi construită în spatele blocurilor de pe bulevardul General Ion Dragalina și de pe strada Splaiul Nicolae Titulescu, unde se află mai multe garaje. Numărul estimat al locurilor de parcare nou create este ba de 150, ba de 200 de locuri.

Singurul lucru cert este că nici după 3 ani de la primul anunț ferm privind parcarea etajată de la Gara de Nord, Primăria Timișoara nu are banii pentru a o ridica. Așa că se mulțumește cu clasicele amenajări la nivelul solului, prin demolarea garajelor, metodă deja patentată de actuala administrație USR a orașului.o


Opiniile exprimate în articolele publicate pe RENASTEREA.RO aparţin în exclusivitate autorilor! Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Zona Gării de Nord rămâne batjocura administrației USR a Timișoarei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *