Vom avea lege privind viteza mașinilor în oraș, siguranţa pietonilor şi a bicicliștilor

Vom avea lege privind viteza mașinilor în oraș, siguranţa pietonilor şi a bicicliștilor

Vom avea lege privind viteza mașinilor în oraș, siguranţa pietonilor şi a bicicliștilor

Un proiect de lege aflat în Parlament și care privește mobilitatea urbană durabilă introduce o serie de măsuri pentru creşterea gradului de siguranţă şi fluenţă a circulaţiei rutiere în zonele urbane din țara noastră. Printre altele, în orașe vor trebui luate măsuri pentru calmarea traficului, adică pentru reducerea vitezei de deplasare a mașinilor pe anumite porțiuni de drum, dar și pentru îmbunătăţirea siguranţei utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, respectiv pietoni, bicicliști ori persoane care folosesc trotinete pentru deplasare.

Proiectul de lege privind mobilitatea urbană, aflat în așteptarea votului decisiv din Parlament, cel al deputaților, stabilește, printre altele, că, pentru a asigura cerinţele de siguranţă în zonele urbane, autorităţile administraţiei publice locale vor trebui să ia măsuri pentru calmarea traficului în funcţie de contextul urban.

Așa cum e definită în viitoarea lege, calmarea traficului reprezintă “ansamblul de măsuri, în principal fizice, adoptate în vederea determinării conducătorilor de autovehicule să-şi schimbe maniera de conducere şi implicit să reducă viteza de deplasare pe sectoarele de drum unde nu este respectată limita maximă de viteză admisă”.

În plus, pentru a îmbunătăți siguranța utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, autorităţile administraţiei publice locale din municipiile reşedinţă de judeţ vor avea obligaţia să implementeze măsuri pentru calmarea traficului, ca modalitate de control a vitezei de deplasare acolo unde aceasta este excesivă sau inadecvată pentru tipul şi utilizarea drumului.

Utilizatori vulnerabili ai drumurilor sunt considerați pietonii, utilizatorii de biciclete sau vehicule motorizate prevăzute cu două sau trei roţi.

Totodată, prin proiectul de lege se recomandă ca pe anumite segmente de drum public din interiorul localităţilor să se stabilească o viteză de deplasare de cel mult 50 km/h pe prima bandă de circulaţie.

De asemenea, pentru ca traficul rutier să fie fluent și să nu mai apară ambuteiaje, în special dimineața și seara, autorităţile administraţiei publice locale vor trebui să ia măsuri pentru stabilirea unor intervale orare de deplasare a vehiculelor de transport marfă pe categorii de vehicule şi prin raportare la domeniul de activitate pentru care se desfăşoară transportul, în funcţie de contextul urban.

Și în zona școlilor vor trebui aplicate diverse măsuri prin care să se evite blocarea drumurilor din apropierea lor. Mai precis, aproape de școli vor trebui amenajate spaţii pentru îmbarcarea sau debarcarea copiilor sau stabilite alte măsuri eficiente care să descurajeze oprirea sau staţionarea neregulamentară din zona acestora.

CITEŞTE ŞI: Programul „Litoralul pentru toţi”, ediţia 2023

Pe lângă cele prezentate, proiectul mai prevede și faptul că în Capitală și în municipiile mari vor trebui să existe, în câțiva ani, zone cu emisii reduse, în care se pot aplica taxe pentru accesul cu mașina sau reguli speciale de acces.

Pentru a se putea aplica, propunerea legislativă trebuie să treacă de Camera Deputaților, să fie promulgată și publicată în Monitorul Oficial.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *