Viceprimarul Lațcău reinventează mersul pe bicicletă, pentru timișoreni (video)

Latcau biciclist

Viceprimarul Lațcău reinventează mersul pe bicicletă, pentru timișoreni.

Epopeea celor 42 de stâlpi din mica intersecție dintre strada Cosminului și  Diaconu Coresi/Eneas, strada pe care locuiește primarul Fritz, continuă. Chiar dacă șoferii, bicicliștii și pietonii sunt dezorientați, iar prețul magistralei lucrări e unul secret, viceprimarul Ruben Lațcău a ținut să facă o demonstrație pe bicicletă, cu explicații, care să justifice cumva aberația de semnalizare rutieră.

Astfel că marți, 24 octombrie 2023, vicele Lațcău a postat pe Facebook, un veritabil manual de conducere a bicicletei, în slalom printre stâlpi. Ridicolul filmulețului a stârnit sute de reacții despre hilaritatea “ghidului” video și a explicațiilor de-a dreptul puerile.

Ca să fie simplu și clar: pe pista velo respectivă, se circulă normal și în linie dreaptă de aproape un deceniu. Și nu s-au înregistrat incidente auto și nici victime. Deci nu se poate vorbi despre o intersecție sau un nod rutier complicat, care să necesite semnalizare specială și cu atât mai puțin zeci de stâlpi și îngustarea carosabilului sub normativele legale, situație despre care ziarul nostru a relatat pe larg.

Totuși, chiar dacă situația hilară a fost semnalată în presă și a devenit virală la nivel național, Ruben Lațcău a ținut neapărat să se facă de râs. Așa cum puteți vedea în videoclipul preluat de către Renașterea bănățeană, debutul e cu viceprimarul pedalând frenetic spre intersecție și începe cu un jovial “Salutare!”, ca între vechi prieteni.

Călare pe o semicursieră, cu mânecile cămășii suflecate, velo-edilul explică că este pe strada ENEAS, unde lucrează la “cea mai nouă pistă de biciclete din Timișoara”, în fapt aceasta fiind una dintre cele mai vechi. Și da, în ciuda reacției postacilor de serviciu ai partidului, chiar viceprimarul spune că e vorba de strada Eneas, adică cea pe care locuiește primarul Dominic Fritz. Ghinion.

Mai spune el că e “o intersecție specială” în care se intersectează două piste de biciclete! Iar cei 42 de stâlpi sunt elemente de siguranță care au ca rol tocmai eliminarea posibilelor conflicte între bicicliști și șoferi”. O logică care depășește capacitatea de înțelegere a unui om simplu, deoarece în general între bicicliști și șoferi se pot produce altercații sau accidente, dar nu conflicte. Și chiar dacă ar fi conflicte, e imposibil de priceput cum ar putea niște stâlpi de plastic să le elimine. Doar dacă stâlpii au puteri relaxante sau terapeutice, chestie care ține fie de paranormal, tehnologii extraterestre sau de vreo tehnică ascunsă de feng shui.

În plus, susține edilul că prin înălțarea carosabilului în întreaga intersecție, în felul acesta se asigură pentru persoanele cu dizabilități, pentru pietoni și bicicliști “o suprafață mai sigură și mai lină de traversat”. Încă o flotare ilogică.

Apoi montarea bolarzilor (stâlpii), spune același domn Lațcău, are rolul de a crea o “șicană rutieră”. Cam ca pe circuitele de raliu. Lucru pentru care foarte mulți șoferi “îi mulțumesc” din plin, pe Facebook, ținând cont că spațiul carosabilului s-a îngustat foarte mult, iar ridicarea exagerată a carosabilului distruge scuturile inferioare, suspensiile și chiar băile de ulei ale mașinilor. Lucru dovedit deja de petele de ulei de motor dar și de zgârieturile de pe asfalt, lăsate de mașinile care și-au lovit puntea inferioară de minunea tehnologică.

La fel de ilogică e și explicația încâlcită care susține că pădurea de stâlpi îi ajută pe bicicliști să facă viraje și crește vizibilitatea și a bicicliștilor și a pietonilor, evitându-se astfel posibile accidente.

Interesante sunt personificarea obiectelor, de genul “mașina să-l vadă pe biciclist” și alte gafe și greșeli de exprimare, dezacorduri gramaticale. Desigur, acestea sunt detalii neimportante, dar când o autoritate face un anunț public, pe o temă tehnică, mesajul ar trebui să fie clar, coerent și măcar corect gramatical.

Administrația Fritz evită să menționeze public cât costă inutilele investiții și amenajări, dar mai ales cât costă acești stâlpi (bolarzi) și de la ce firmă au fost achiziționate.

Asta, în condițiile în care “febra bolarzilor” a cuprins cel puțin zona Elisabetin, unde există deja 42 în intersecția Eneas cu Cosminului, 11 la intersecția străzilor Martir Sorinel Leia cu Memorandului și 7 la colțul dintre străzile Doctor Aurel Cândea și Protopop George Dragomir, adică în piețele Crucii și Vasile Adamachi (fostă Hunedoara). În toate cele trei locații, în afară de îngustarea fără sens a carosabilului, bolarzii nu au nicio funcționalitate.

Dar ei sunt, evident, mană cerească pentru firma de la care Primăria Timișoara i-a achiziționat și va continua să mai cumpere astfel de stâlpișori pentru magistrala velo triunghiulară care, cândva, ar trebui să conecteze Spitalul Județean cu viitoarea Pasarelă a Crizantemelor și cu Politehnica și Universitatea de Vest. Toată această zonă este formată străzi mici laterale, fără multe bulevarde sau magistrale, deci vor fi zeci de mici intersecții secundare unde vor răsări zeci de stâlpi.

Final de film: vicele dispare, pe bițiglă călare, în zgomot de compresoare, de la pistoalele vopsitoare. Epic!


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

15 thoughts on “Viceprimarul Lațcău reinventează mersul pe bicicletă, pentru timișoreni (video)

  1. Asta a-ti votat,asta aveti !
    Tot felul de penali …..vice si primari !

    Na,ca mi-a iesit si o rima despre…prostovani !!!

    🤣 Usr-isti si Penali….

    Chiar ca ma inspira prostii astia ….

    1. Marius eu văd ca pe un lucru bun această nouă pistă de biciclete și chiar dacă la prima vedere intersecția arată un pic ciudat, ea oferă siguranță tuturor participanților la trafic.

    2. Sclavete rroboulian, Consiliul Local e majoritar uslșușugraur! Iar costul lucrarii e public! Chiar arata european Timisoara dupa 3 ani cu Fritz primar sabotat de stapanii tai! Era bine cand ai tai erau la butoane si au donat Timisoara interlopilor? Era bine cand au furat toti banii din bugetul local?

  2. acum sperăm să iasă alt userist să ne explice ce a încercat să ne explice lațcău. că a bătut câmpii aiurea aproape 3 minute. dacă făcea sceneta asta la 3 noaptea poate se înțelegea ceva

    1. Cu ce a batut campii pnl-istul Latcau? Nici macar partidul din care face parte nu il stii, dar ai ordin de la infractorii rrobu si niMica sa critici USR ca nu face fiind sabotat de majoritatea uslșușugraur din Consiliul Local!

  3. … I se face un mare serviciu acestui individ, scriind despre el
    ….. Toată viata lui a condus 6 oameni, dar își bate joc de toți cetățenii Timișoarei
    … Atât timp cât instituțiile statului îl protejează și nu încep cu adevărat investigații legate de zecile de sesizări, totul e în favoarea acestui personaj.

  4. Daca ai curiozitatea sa verifici in ansamblu zona de la strada Eneas pana la intersectia dintre Bv V. Parvan si T. Lalescu iti vei da seama ca toate nebuniile sunt factute (modificri de sensuri pe strazi) doar pentru a putea merge pe bicicleta dom’ primar de acasa de pe Eneas pana la primarie. Mai are doar un hop: podul M. Viteazu.

    Nebunii:
    Memorandului – Rusu Sireanu aveau amandoua acealasi sens unic dinspre str. Aries in spre C. Sagului iar pe Cozia si Glad se circula in sens invers. ACUM intre Drubeta si C Sagului a ramas la fel dar intre Drubeta si Aries au fost inversate sensurile de circulatie.

    1. In acelasi timp, pe langa primar vor putea merge la Politehnica, UVT sau in centru si o gramada de alti biciclisti care vor putea lasa masina acasa si astfel se va putea reduce aglomeratia si poluarea.

    2. Proiectele alea au fost votate in Consiliul Local majoritar uslșușugraur! Pe ei trebuie sa ii luati la suturi ca au respins ideile bune ale lui Fritz si USR si au aprobat cecvezi tu acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *