Viceprimarul Cosmin Tabără: „Anularea licitaţiei pentru desemnarea administratorilor cimitirelor din Timişoara aflate în responsabilitatea Primăriei reprezintă o problemă gravă!”

Viceprimarul Cosmin Tabără: "Anularea licitaţiei pentru desemnarea administratorilor cimitirelor din Timişoara aflate în responsabilitatea Primăriei reprezintă o problemă gravă!"

Viceprimarul Timişoarei, Cosmin Tabără, trage un semnal de alarmă cu privire la anularea licitaţiei pentru desemnarea administratorilor cimitirelor din Timişoara aflate în responsabilitatea Primăriei, care în opinia edilului reprezintă o problemă gravă.

„Anularea licitaţiei pentru desemnarea administratorilor cimitirelor din Timişoara aflate în responsabilitatea Primăriei reprezintă o problemă gravă!

S-a ajuns la asta deoarece una dintre firmele care administra unele cimitire a contestat dosarul de licitație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, iar CNSC a admis contestația, așa că documentația de licitație trebuie schimbată!

Din 30 iunie până acum puteam avea societățile desemnate care să se ocupe de funcționarea acestor locuri așa cum trebuie. Mai bine de un an am discutat dacă să le scoatem la licitație sau să le dăm în administrarea unei societăți din subordine. Repet ce am mai spus: administrarea privată este soluția cea mai bună raportată la Primăria noastră, dar această administrare să fie făcută pe un plan, cu responsabilitate, cu obligații clare pentru ambele părți și, foarte important, contractul să fie urmărit pentru a evita orice abatere de la clauzele lui.

Am propus ca și termen pentru administrare o perioadă de 3- 5 ani, ținând cont de faptul că noi solicităm si obligația noului administrator de a face investiții, de a plăti servicii și utilități, astfel trebuind să existe și posibilitatea acestuia de a-și amortiza investiția. După luni de tergiversare, în care am cerut opinia tuturor consilierilor locali (implicându-se doar unul, din păcate), s-a modificat propunerea mea inițială, și a Biroului Cimitire, perioada pentru care se intenționa scoaterea la licitație dorind-se a fi de un an de zile.

Nu am fost de acord, într-un final acceptându-se să le scoatem la licitație pentru o perioadă de 2 ani, timp puțin raportat la cheltuielile obligatorii. Chiar dacă am spus de pe atunci că nu e optim și nici legal, s-a convenit să mergem pe doi ani deoarece eu realizam că suntem în mare întârziere… În 30 iunie expiraseră celelalte contracte.

Din păcate, hotărârea CNSC îmi dă dreptate, lucru pe care nu mi l-aș fi dorit, dar care reprezintă realitatea. Timpul trece, administratori nu avem, cheltuielile sunt tot mai mari pentru Primărie și lucrurile nu funcționează cum trebuie pentru cimitire.

Trebuie să se înțeleagă că legea e lege și nu poate fi interpretată după cum se ambiționează unul sau altul. Solicit de urgență revenirea la caietul de sarcini inițial, așa cum a fost lucrat de Serviciul Patrimoniu, biroul cu atribuții pentru a putea fi acoperite aceste servicii!

CITEŞTE ŞI: Viktor Orban a purtat un fular cu harta Ungariei Mari, cu Transilvania inclusă. Reacția MAE

Dosarul pentru licitație trebuie readus la forma cerută și acceptată de lege, timp în care noi trebuie să gândim că demararea proiectului unui nou cimitir este obligatorie, în condițiile actuale, cimitirele existente având un grad de ocupare de peste 98%! Personal, am susținut și susțin un astfel de demers care este urgent pentru Timișoara”, a scris Tabără pe Facebook.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *